jeber Postat 20 november 2021 Författare Postat 20 november 2021 Här rullar det på rätt bra.. nitrat ligger 25/50 och p04 på 0.7 men den cyano som fanns i sanden är borta. Kör refugium ca 14h vilket funkbas för mig. Musslan lever till min stora glädje! Tyvärr äter inte mina nya fiskar upp glasroserna men det kanske kommer. Måste få tag i röd montipora och röd gonipora sen fler euphyllia. Bara leta på 2 Citera
jeber Postat 21 november 2021 Författare Postat 21 november 2021 Har du mellan 25 och 50 i nitrat? Salifert har om jag fattar det rätt 25 eller 50 som steg.. tycker det är lite svårt med färgen men lutar mer åt 25 än 50 1 Citera
jeber Postat 4 december 2021 Författare Postat 4 december 2021 Glasros? Verkar ha två sorter den ena har äntligen blivit uppäten men inte denna sorten.. kass bild tyvärr Citera
kaptenen Postat 4 december 2021 Postat 4 december 2021 Ser mer ut som majano än glasros om du frågar mig. Citera
jeber Postat 5 december 2021 Författare Postat 5 december 2021 Ser mer ut som majano än glasros om du frågar mig. Ja det är det nog, tack! Får väl köpa Aiptasia-X och ta bort skiten Citera
jeber Postat 5 december 2021 Författare Postat 5 december 2021 Har fortfarande rätt hög mg förbrukning jämfört med KH och CA vad kan det bero på? Jag har haft det innan med i nystartade akvarium men inte efter ett år.. Citera
jeber Postat 8 december 2021 Författare Postat 8 december 2021 Jag har kört tritons icp tester innan men funderar på att testa Aquaforest pga priset... Är det testet lika bra? Citera
Karl Lindfelt Postat 8 december 2021 Postat 8 december 2021 Jag har kört Aquaforest ett par gånger och det har gått hyfsat snabbt (åtminstone snabbare än min erfarenhet av Triton). Om reliabiliteten är likvärdig vet jag inte, men gissar att det är samma sorts maskin som gör samma sak fast i Polen istället för Tyskland. 1 Citera
Jojo Postat 8 december 2021 Postat 8 december 2021 5 timmar sedan, jeber skrev: Jag har kört tritons icp tester innan men funderar på att testa Aquaforest pga priset... Är det testet lika bra? Jag har kört AF men bytt till Fauna Marin pga billigare och enormt snabb svarstid. Det jag saknar med FM som AF har är KH och Salinitet. 1 Citera
jeber Postat 9 december 2021 Författare Postat 9 december 2021 Jag har kört Aquaforest ett par gånger och det har gått hyfsat snabbt (åtminstone snabbare än min erfarenhet av Triton). Om reliabiliteten är likvärdig vet jag inte, men gissar att det är samma sorts maskin som gör samma sak fast i Polen istället för Tyskland.Perfekt får testa! Tycker triton dragit iväg i kostnad. Citera
jeber Postat 9 december 2021 Författare Postat 9 december 2021 Jag har kört AF men bytt till Fauna Marin pga billigare och enormt snabb svarstid. Det jag saknar med FM som AF har är KH och Salinitet.Aha så det finns ännu billigare Citera
jeber Postat 10 december 2021 Författare Postat 10 december 2021 tänkte rensa lite alger nästa vecka om någon behöver? vill dock inte skicka.. (Chaetomorpha algae) Citera
jeber Postat 21 december 2021 Författare Postat 21 december 2021 Två favoriter just nu musslan och euphyllian växer på fint (tror jag). Läst runt lite på guiden och blivit sugen på att testa ati balling. Får bli när den andra tar slut om nån månad 3 Citera
jeber Postat 22 december 2021 Författare Postat 22 december 2021 Hittade en ati hybrid igår men den täcker typ hela akvariets yta blir det överdrivet? 120x50 3x75 led och 8 t5 Vill gärna inte köpa nytt utan letar oftast begagnad belysning. Citera
jeber Postat 4 januari 2022 Författare Postat 4 januari 2022 Rengjort sumpen idag och allt som är i fy vad tråkigt jobb. Finns det någon filtersocka eller liknande man kan använda för att fånga större partiklar som grus? Citera
MattiasN Postat 4 januari 2022 Postat 4 januari 2022 Drygt men skönt när det är gjort! Får du grus i sumpen så är det nog inte filtersockor du behöver Citera
jeber Postat 4 januari 2022 Författare Postat 4 januari 2022 Drygt men skönt när det är gjort! Får du grus i sumpen så är det nog inte filtersockor du behöver Är nog från sist jag fyllde på grus/sand men något filter liknande hade varit trevligt för att skiten ska stanna i en del av sumpen Citera
jeber Postat 10 januari 2022 Författare Postat 10 januari 2022 Blev en euphyllia med snyggare i verkligheten än på bild. 1 Citera
jeber Postat 18 januari 2022 Författare Postat 18 januari 2022 Fick svar från icp, ser väl ut som väntat så det är ju skönt. Det som jag tyckte var konstigt var att AF får kh till 10 och jag 8 någon mer som inte haft matchande värden? Citera
jeber Postat 20 januari 2022 Författare Postat 20 januari 2022 Bytte filter till osmosen idag, det var välbehövligt får försöka göra det lite oftare! Har inte fått 100 kläm på ati ballningen än men det närmar sig. Ska bli kul att se om det blir någon ändring på korallerna. Nästa inköp blir fler spser ska bara hitta några jag vill ha. Planerar även inköp av en röd eller rosa Goniopora. 1 Citera
jeber Postat 10 februari 2022 Författare Postat 10 februari 2022 Hemma efter 2 veckors jobb och allt ser bra ut förutom musslan som är stendöd bara skelettet kvar vet inte vad som kan ha orsakat det. Startade med Ati balling för 3 veckor sen, tycker en del färger är mer tydliga på något vis. Kh har legat stabilt runt 8 men ca och mg sjunker lite snabbare får dosera upp lite extra vid vb imorgon. 1 Citera
jeber Postat 11 februari 2022 Författare Postat 11 februari 2022 Gått tillbaka till high grow får se hur det går. Sps brukar gilla det men även algerna blir lättare att fota med mindre blåljus. 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.