Cathulu Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Jag undrar var jag kan få tag i "påsar" som jag sätter i supen.Så jag kan samla upp all skräp som kommer från huvud baljan.//Jens Citera
Robbygg Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Jag tror du menar micropåsar? Någon sa att man kunde hitta dom på marinakvariet. Jag letar själv efter sådana på lite närmre håll eller ett alternativ till det. Citera
Tedb Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Jag köpte min från marinakvariet de e Kentmarin som säljer dom. Man måste ha minst två kan jag säga för dom tar verkligen all skit. Citera
thomas5547 Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Sånna är jättebra.. Men dom sätts igen fort som tusan.. så man får hålla koll! Men dom går att köra i tvättmaskinen.. Köpte i usa.. $5-7 =) Citera
Robbygg Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Finns det inget alternativ man kan använda? Som där inte bildas något farligt i som filtermattor. Citera
Jaken Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Det är inte sådana här du menar?http://www.aquazoo24.de/Filtermedien.40/Filterbeutel___Sack.397/ Citera
GustavF Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 De ovan har väl större "porer" och är väl till för att hålla t.ex. RowaPhos eller aktivt kol. Citera
Sillen Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Nu har jag missat något. Kan någon förklara vad det är som samlas i dem (gissar att ni menar sedemendet i botten på sumpen)? Fur fungerar dom och sätter man fast påsarna på något sätt?Hur många använder sådana? Efarenheter eftersöks!Hoppas få en förklaring! Citera
Tedb Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 påsarna fäster man på röret som kommer ifrån avrinningen. Dom samlar upp precis allt som inte lyckas ta sej igenom de microskopiska hålen i den. Byta får man göra ofta och man märker när de e dags genom att vattnet hellre tar genvägen över kanten på påsen istället för genom den. Citera
Sillen Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 påsarna fäster man på röret som kommer ifrån avrinningen. Dom samlar upp precis allt som inte lyckas ta sej igenom de microskopiska hålen i den. Byta får man göra ofta och man märker när de e dags genom att vattnet hellre tar genvägen över kanten på påsen istället för genom den.Låter smart och bra. Är det så att man hänger upp dem utan att dra fast dem runt röret för att det inte ska bli översvämning om det sätter igen sig? Citera
Tedb Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 jepp och jajjemen de e med ett snöre men de har jag dratt ur Citera
Lejonkungen Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Mina koraller mår/växer som bäst när jag kör utan filter. Hade jag inte haft relativt mycket fisk i ett litet akvarium hade jag nog försökt skippa skummaren också. Man filtrerar annars bort all mat för korallerna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.