Postat 7 januari 20214 Ă„r Var nĂ„gonstans köper ni Natriumkarbonat, natriumbikarbonat, kalciumklorid, magnesiumklorid och natriumkloridfritt salt?  Vilka mĂ€rken köper ni?  Â
Postat 7 januari 20214 Ă„r Företagsakvarium har natriumbikarbonat, kalciumklorid och magnesiumklorid frĂ„n bla triton i 4kg förpackningar, och natriumkloridfritt salt frĂ„n aquaforest. Natriumkarbonat tĂ€nker jag "baka" fram sjĂ€lv frĂ„n natriumbikarbonatet.Â
Postat 7 januari 20214 Ă„r Författare Tack. Alla de produkterna finns hos de flesta butiker eller grossister men finner inte natriumkarbonat pĂ„ andra stĂ€llen Ă€n svenska bryggeribolag och de sĂ€nder inte lĂ€ngre till Norge.Â
Postat 7 januari 20214 Ă„r 35 minuter sedan, Dimorb skrev: Tack. Alla de produkterna finns hos de flesta butiker eller grossister men finner inte natriumkarbonat pĂ„ andra stĂ€llen Ă€n svenska bryggeribolag och de sĂ€nder inte lĂ€ngre till Norge. Det Ă€r lĂ€tt att framstĂ€lla natriumkarbonat frĂ„n natriumbikarbonat. DĂ„ slipper man ju dessutom köpa tvĂ„ olika preparat.  Jag hĂ€llde 200g pĂ„ bakplĂ„tspapper pĂ„ en ugnsplĂ„t och körde in i ugnen pĂ„ 200 grader i 30min. Vikten förĂ€ndras sĂ„ 200g natriumbikarbonat blir ca: 130g natriumkarbonat.Â
Postat 7 januari 20214 Ă„r Författare 2 timmar sedan, Jojo skrev: Det Ă€r lĂ€tt att framstĂ€lla natriumkarbonat frĂ„n natriumbikarbonat. DĂ„ slipper man ju dessutom köpa tvĂ„ olika preparat.  Jag hĂ€llde 200g pĂ„ bakplĂ„tspapper pĂ„ en ugnsplĂ„t och körde in i ugnen pĂ„ 200 grader i 30min. Vikten förĂ€ndras sĂ„ 200g natriumbikarbonat blir ca: 130g natriumkarbonat. Ja jag vet att det Ă€r enkelt men likvĂ€l inte.. Jag har 2 smĂ„ barn hĂ€r hemma och behöver en 2-3 kilo för det jag skall blanda upp.. blir mĂ„nga turer och lĂ„ng tid.Â
Postat 7 januari 20214 Är Jag bestÀllde natriumkarbonat pÄ cdon.se sen skickas den av annat bolag ÀndÄ, sÄ det kanske inte heller funkar... 8kg för 395kr + frakt
Postat 7 januari 20214 Ă„r Funkar allt-fraktfritt.se? Det var dĂ€r jag bestĂ€llde min natriumkarbonat.Â
Postat 7 januari 20214 Är Författare 1 timme sedan , Kim Rosenqvist skrev: Funkar allt-fraktfritt.se? Det var dÀr jag bestÀllde min natriumkarbonat. De sÀnder inte utomlands.
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.