GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

Vill du bedriva egen verksamhet behöver du troligtvis gÄr Zoorfs grundkurs och akvariekurs, de finns hÀr: https://www.zoorf.org/kurser/ annars Àr det i stort sett att bli sjÀlvlÀrd som Michael sÀger ovan. Det finns nog ingen utbildning man kan gÄ idag som gör en till en saltvattensakvarium expert. DÄ det Àr nÄgorlunda svÄrt att göra sig rik pÄ en saltvattensbutik i Sverige sÄ Àr det oftast entusiasm som driver kunskapen. Ett tips Àr dock att kolla vanlig handelsutbildning av nÄgon form dÄ det ÀndÄ Àr en butik man driver i nÄgon form och dÀr Àr kunskapen till viss del universell.

Postat

Jag Àr ute efter utbildning för att kunna fÄ certifikat sÄ jag kan fÄ tillsrÄnd att bedriva verksamhet. Jag har varit i kontakt med zoorf men söker pÄ engelska det hade de inte tyvÀrr

Postat

I din kommun finns sÀkert ett nyföretagarcentrum som har kurser hur man driver ett företag, bokför, gör en budget med mer.

För att jobba med levande djur behöver du en grundkurs. För fiskar behövs sedan en pÄbyggnadskurs.

DÀr ingÄr bland annat Citesreglerna sÄ det Àr anvÀndbart Àven för saltisar.

Ett antal lantbruksgymnasier har kurser som ger rÀtt certifikat. Nu Àr ett gymnasium 3 Är sÄ Àr du vuxen skulle jag kolla om du kan göra kursen pÄ distans mot en lÀmplig kostnad. Det blir ju extraarbete för lÀrarna.

Jag skulle sÀga att vara bra pÄ svenska Àr ett villkor. Framför allt sÄ stöter du bort en del kunder om du inte pratar sÄ du Àr lÀtt att förstÄ.

Dessutom sÄ Àr kontakten med myndigheter och deras blanketter svÄra nog för den som Àr född i Sverige.

Att jobba i en butik Àr inte lika kÀnsligt. DÄ fÄr chefen ta de kunder som har svÄrt att förstÄ.

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...