Gå till innehåll

frostat glas på baksidan


jupiter

Rekommenderade inlägg

jag har en liten fundering på min baksida av akvariet vet inte hur jag vill ha det blå målat lr någon typ av bakgrund samt har en fundering på biltemas frostat glas på sprayburk kan det bli snyggt? någon som testat detta

Har inte testat det på sprayburk men jag hade nog valt den modellen av plastfilm istället. Tror att det är lättare att få snyggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lovade bilder på frostat glas som baksida och här kommer det men det är väldigt svårt att få det rättvist på bild.

detta är mitt nystartade 240l akvarium med förhöjning och sidoavrinning ner till en sump på60l och refugium

post-2384-14468912655575_thumb.jpg

post-2384-14468912655745_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gruset är blanding engelsk sjösten och korallsand jag tog det från ett saltvattens akvarium på 700l jag köpte för att starta detta mindre inne "ingen plats för 700l innei huset än"

hoppas jag inte gjort nått dumt nu när ni kommenterade detta så snabbt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här i Sverige är vi jätterädda för sand på silikatbas eftersom den kanske ge ifrån sig kiselsyra till vattnet. I USA finns det en del som kör med sådan sand utan problem. Gustav här på forumet har en del silikatgrus i sin DSB och han har inte klagat på kiselalger vad jag sett.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då sjöstenen består av en herrans massa stensorter så är risken att den innehåller lite vad som helst av otrevliga saker. Koppar och otrevliga överaskningar.

Min personliga åsikt är att den absolut inte hör hemma i ett saltvattensakvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte mer på att en så grov sand blir ett herrans jobb att sköta om. Matrester och annat gunk glider lätt ner mellan stenarna och kan därmed utgöra en onödig belastning på akvariet. Det går att förhindra genom att slamsuga den ordentligt ofta, men det känns knappast värt besväret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mineraler i sanden är ju en möjlighet men denna sand har varit i ett saltakvarium i över 5 år så den är nog inte så farlig kanske. men det där med renhållningen är nog en grund till att jag kanske skall ta och tänka om och köpa ny sand innan det är försent skall till karlstad på måndag får se om dom har det hemma man kan väl försöka ta ut det mesta och ta i ny sand över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...