Gå till innehåll

ID Alg?


Bjerlk_Ferlock

Rekommenderade inlägg

Detta är vad jag för tillfället har i karet... Så jo jag har en sjöhare.. Men den kommer nog inte riktigt in i den där "grottan"...

Fiskar

Neoglyphidodon oxyodon *2

Pomacentrus auriventris *2

Salarias fasciatus

Chrysiptera cyanea *2

Amphiprion clarkii *2

Mjuk koraller

Cladiella sp. *2

Clavularia viridis - Green Star Polyp

Lägre djur

Dolabella auricularia

Lysmata amboinensis

Echinometra mathaei

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har det här förstås inget men tänkte ändå komma svingandes med ett pekfinger :) . Clavularia Viridis heter sedan många år tillbaka Pachyclavularia (sp.). Så mig veterligen finns det idag ingen korall som heter C. Viridis, det är bara ett namnt som har visat sig svårt döda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då är det från din sjöhare. Jag skulle ta bort det innan det börjar ruttna. De är tvåkönade (hermafroditer) men äggen kan knappast vara befruktade om du bara har en (tror inte de lagrar spermier). Sedan har jag för mig att jag läst att sjöharen ofta dör kort efter det att den lägger sin rom i akvariet. Har den tillräckligt med mat i din burk? (de flesta svälter tyvärr ihjäl).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, tack för alla svar...

Mat har den tyvärr i massor. men jag ska hålla ett öga på den...

Men angående äggen blir det nog bäst att plocka bort den.

Antar att det blir rengöring i helgen av karet då... Ta bort lite alger på de mest uppenbara ställerna...

Mot all förmodan så skulle man ju i alla fall inte klara av att ha ett ton med sjöharar...

Tyvärr blev det ju inga räkor av rommen som en putsarräka bar på... (Inga som syns än i varje fall, rommen är borta)

Men alltid trevligt att se vad som händer i burken ;)

Kimmo Mäkelä

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...