Pelle79 Postat 25 september 2021 Dela Postat 25 september 2021 Hej Jag köpte en mandarin i somras som har ätit och frodats, nu helt plötsligt så vill den inte äta mer. Jag har gott om copepods och tillsätter nya varje vecka. Har ni några råd? Mvh Pelle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 25 september 2021 Dela Postat 25 september 2021 Svårt. Har den blivit smal? Uppträder den konstigt? Testat att mata med något annat? Min äter fryst artemia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pelle79 Postat 25 september 2021 Författare Dela Postat 25 september 2021 Den har blivit smal och rör sig inte allt för mycket. Jag hartestat att mata den med två påsar med levande copepods, har även testat med frusen mat såsom cyclops, artema och mysis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 25 september 2021 Dela Postat 25 september 2021 Parasiter och/eller flukes? Inga synliga prickar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pelle79 Postat 25 september 2021 Författare Dela Postat 25 september 2021 (ändrat) Nej inget synliga prickar…. Hur känsliga är dom på salthalten? Jag ligger på 1,026. är dom känsliga mot andra höga/ låga värden? Ändrat 25 september 2021 av Pelle79 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 26 september 2021 Dela Postat 26 september 2021 Ja de kan vara känsliga mot högt nitratvärde. Hur stort akvarium går den i? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pelle79 Postat 27 september 2021 Författare Dela Postat 27 september 2021 Den går i ett 300L nitratet ligger på 8 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 september 2021 Dela Postat 27 september 2021 Då är det antagligen någon inre parasit. Kan vara ålder men de brukar väl bli 4-5 år i akvarium och ganska stora. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 27 september 2021 Dela Postat 27 september 2021 Vår vän, @stigigemla, har mycket erfarenhet när det kommer till detta. Själv ser jag mig som novis, men... ...jag hamnade lite i samma sits som du. Dock så började mitt problem med prickiga kirurger. För att göra storyn kort: en av mina Dragonetter (och en gobiodon) slutade också att äta under samma veva som kirurgerna blev sjuka. Jag kunde dock se "prickar" längst ut på deras fenor. Den som slutade äta dog och även den ena gobiodonen. Alla fiskar åkte snabbt i karantänkaret. Även dragonetten (ja, den överlevde kopparbehandlingen) Och så nu lever alla lyckliga och glada. Är fler fiskar sjuka? Jag, som amatör, hade i ditt läge: 1. Sötvattendopp. Se om något faller av, hoppa till 2. Annars gå till 3. 2. Api general cure. 3. Tank Transfer Method. Efter det, 4. 4. Api general cure. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 3 oktober 2021 Dela Postat 3 oktober 2021 Hur mår mandarinen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.