KMG Postat 1 november 2021 Postat 1 november 2021 (ändrat) Önskar tips på röda sps-koraller. Montiporor tenderar att se ut som rost och några Acroporor jag provat blir mest bleka brun-rosa. Kör med Acropower som mat. Philips Coralcare som ljus och ligger kring 0.08 - 0.1 i fosfat och 5 - 10 i nitrat. Ändrat 1 november 2021 av KMG Citera
MichaelE Postat 2 november 2021 Postat 2 november 2021 Det finns en uppsjö. Diverse milleporor, red dragon, red planet, red Diamond, strawberry shortcake, hyacintus etc etc. 1 Citera
KMG Postat 4 november 2021 Författare Postat 4 november 2021 (ändrat) On 2021-11-02 at 11:18, MichaelE skrev: Det finns en uppsjö. Diverse milleporor, red dragon, red planet, red Diamond, strawberry shortcake, hyacintus etc etc. Tycker jag aldrig får fram det röda i mitt kar? Blir som sagt mest åt det rostfärgade hållet? Ändrat 4 november 2021 av KMG Citera
MichaelE Postat 4 november 2021 Postat 4 november 2021 2 hours ago, KMG said: Tycker jag aldrig får fram det röda i mitt kar? Blir som sagt mest åt det rostfärgade hållet? Det behövs lite mer information och bilder på karet/korallerna för att kunna avgöra vad som kan spela in i varför du inte får fram de färgerna du vill tyvärr. Hör kan du nog hitta något matnyttigt https://reefs.com/magazine/how-to-make-corals-more-colorful-part-3-new-information-red-fluorescent-pigments-dsred-type/ Citera
tiomm Postat 4 november 2021 Postat 4 november 2021 Vet inte vad du provat och lyckats med tidigare. Men själv hade jag försökt få korallerna jag har att färga ut innan jag lyfter blicken för att söka lyckan i någon annan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.