kaptenen Postat 24 januari 2022 Postat 24 januari 2022 Har fisken gott om gömställen? Bitvis stressade fiskar har oftast lite för få ställen att gömma sig från sina nyfikna ägare. Citera
Teddy Postat 24 januari 2022 Författare Postat 24 januari 2022 2 timmar sedan, TopDog skrev: Matar du inte med några nori alger alls? Nej men beställde precis Citera
Teddy Postat 24 januari 2022 Författare Postat 24 januari 2022 2 minuter sedan, kaptenen skrev: Har fisken gott om gömställen? Bitvis stressade fiskar har oftast lite för få ställen att gömma sig från sina nyfikna ägare. Väldigt mycket gömställen 1 Citera
Teddy Postat 24 januari 2022 Författare Postat 24 januari 2022 1 timme sedan, farham60 skrev: If its only HLLE, no. If its some kind of parasites, it could be. I would be waiting for few days and try feeding with vitamin, keep the water clean and oxygenated with no light or not full intensity and see if his health is improving...if you see he scratches then come back and I will tell you how to do the freshwater bath. There is a product called "safety stop" in most shops in Sweden... it contains formalin and methylene blue...it helps a lot if fish has something on it. Do you have eny tip for a good vitamin food? I have orderd nori, should I something more? Citera
Guest Postat 25 januari 2022 Postat 25 januari 2022 Do you have eny tip for a good vitamin food? I have orderd nori, should I something more?I use "Fish V" from Aquaforest. Goodluck Sent from my SM-G973F using Tapatalk Citera
Teddy Postat 25 januari 2022 Författare Postat 25 januari 2022 2 timmar sedan, farham60 skrev: I use "Fish V" from Aquaforest. Goodluck Sent from my SM-G973F using Tapatalk Thanks Citera
Teddy Postat 25 januari 2022 Författare Postat 25 januari 2022 Mycket piggare idag, lite blek I ansiktet på något ställe fortfarande. Men en helt annan fisk. Har inte gjort något. Då sakerna kommer hem imorgon. Men känns bra han är bättre, tack ännu en gång för all hjälp. 1 Citera
nike83 Postat 25 januari 2022 Postat 25 januari 2022 är du säker på att det är cyano och inte dinos. jag tappade många fiskar och koraller när jag hade dinos. Citera
Teddy Postat 25 januari 2022 Författare Postat 25 januari 2022 31 minuter sedan, nike83 skrev: är du säker på att det är cyano och inte dinos. jag tappade många fiskar och koraller när jag hade dinos. Det vet jag egentligen inte körde ner nitrat och fosfat till icke mätbart så bara antog det va cyano. Rätt ny i hobbyn Dock börjar det ge med sig kommer inget nytt mer, ingen fisk eller korall har dött under tiden jag har haft det. Citera
nike83 Postat 26 januari 2022 Postat 26 januari 2022 10 timmar sedan, Teddy skrev: Det vet jag egentligen inte körde ner nitrat och fosfat till icke mätbart så bara antog det va cyano. Rätt ny i hobbyn Dock börjar det ge med sig kommer inget nytt mer, ingen fisk eller korall har dött under tiden jag har haft det. nyastartade kar + låga näringsvärden kan resultera i dinoflagellater. dino ser exakt lika dana ut som cyano när man tittar på dem. man måste ha ett microskop för att skilja dessa åt. behandlingen/åtgäder är lite olika. dinos i stora/större mängder är giftigt för fisk och koraller (kanske andra organismer med?!). Citera
Guest Postat 15 februari 2022 Postat 15 februari 2022 On 1/25/2022 at 9:32 PM, Teddy said: Det vet jag egentligen inte körde ner nitrat och fosfat till icke mätbart så bara antog det va cyano. Rätt ny i hobbyn Dock börjar det ge med sig kommer inget nytt mer, ingen fisk eller korall har dött under tiden jag har haft det. Hi any update on the fish? I hope he is swimming happily Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.