Gå till innehåll

pepparminträka?


hippo

Rekommenderade inlägg

Lysmata Wurdemanni heter den, testa googles bildsökning. Jag hade en innan karet kraschade, rörde inte glasrosorna.. Verkar variera kraftigt mellan individer om de tar glasrosor eller ej. Däremot var min räkjäkel på mina mjukisar och nafsade. En del påstår att de är revsäkra, andra inte.. Den jag köpte var då inte revsäker och inte åt den glasrosor heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jepp, en sån jag hade.. den är ganska lik kamelräkan/dansräkan. Men pepparminträkan har svarta ögon och svagare färg, kamelräkan har gröna ögon och starkare färg. om jag nu minns rätt, om Ingvar läser tråden är jag säker på att han kan rätta mig om jag har fel ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har sett ett flertal snarlika räkor säljas som pepparmint, bla kamel(uretai/durbaniensis), rathbunae mfl. och ingen av dessa äter glasrosor så vitt jag vet - däremot ger sig åtminstone kamelräkan på koraller!

Den finns tydligen 2 räkor som ser mycket lika ut. Har läst om att normalt ser inte handlarna skillnade heller. I denna tråd finns 2 bilder så ni kan jämföra pepparminträckan och en som ser väldigt lik ut. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10310 Hoppas ni kommer på en bra lösning!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...