Gå till innehåll

En annan nätadapter


Kim Rosenqvist

Rekommenderade inlägg

nu är jag inte någon mästare på elektronik, men ser lite spännande ut med 40-82v ut...

 

borde gå att köpa ett motsvarande eller större nätagg och sedan löda dit din kontakt. spänningen bör vara i samma intervall och kunna leverera minst den strömmen som är angivet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 hours ago, nike83 said:

nu är jag inte någon mästare på elektronik, men ser lite spännande ut med 40-82v ut...

 

borde gå att köpa ett motsvarande eller större nätagg och sedan löda dit din kontakt. spänningen bör vara i samma intervall och kunna leverera minst den strömmen som är angivet.

Du får tänka tvärtom med led; de ska ha en konstant ström men spänningen kan variera med antalet led.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 hours ago, Kim Rosenqvist said:

Nätadaptern till min orphek or3 90 blue plus har nog kastat in handduken. 

 

Måste jag använda dom som är avsedda för just dessa or3or eller kan man hitta likvärdiga i elektronik-handeln? 

20220220_161737.jpg

20220220_161807.jpg

Du kan köpa en annan. Kanske en dimningsbar med 0-10V ingång om du har en akvariedator att styra den med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, PerS skrev:

Du kan köpa en annan. Kanske en dimningsbar med 0-10V ingång om du har en akvariedator att styra den med?

Uj nu fångade du ju mitt intresse 😅

Jag har ju en apex men är osäker på att deras äldre sk energy box kan styra spänning? Har för mig att jag läst något om hur man kan modifiera den till att göra det men är alldeles för grön vad gäller el-lära för att börja experimentera. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 hours ago, Kim Rosenqvist said:

Uj nu fångade du ju mitt intresse 😅

Jag har ju en apex men är osäker på att deras äldre sk energy box kan styra spänning? Har för mig att jag läst något om hur man kan modifiera den till att göra det men är alldeles för grön vad gäller el-lära för att börja experimentera. 

Har ingen Apex själv, men en snabb googling verkar visa att den har två RJ45-kontakter med två 0-10V utgångar var. Det är alltså en kontrollsignal du kopplar in i led drivern, sen matas den också med vanlig fast nätspänning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...