Conny Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Wrang jag har Geiseman armaturer sitter som sagt på dem.köpte vanligt härdat glas hos glasmästare för att prova./Conny Citera
wrang Postat 12 maj 2006 Författare Postat 12 maj 2006 Stig. Så vanligt glas funkar och stoppar allt UV ljusConny: hur har du upplevt detta med vanligt härdat glas? Citera
stigigemla Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Conny: Hade glasmästaren skivor i lämpliga mått liggande eller hur länge fick du vänta för att få glaset härdat?Wrang: Du har ju kurvan från Pilkington. Var den för 5 mm glastjocklek? Jag vet inte hur mycket man måste dämpa UV:t men jag tror det räcker. Man säger ju att redan 3mm glas förhindrar solbränna och den kommer ju från UVB som har längre våglängd (= dämpas mindre??) Citera
Conny Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 Wrang :tycer inte jag märker någon skillnad på vanligt eller orginal.Stig:Nä jag fick beställa, det tog ca 2 veckor ,de härdar den storleken på glasbiten du vill ha,det går inte att skära i härdat glas./Conny Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.