Gå till innehåll

Drullputtens första !!


Drullputt

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Wow va fint! är med inne på att skaffa den skummaren och den pumpen! köpte du dem på e-akvariet.dk tro? den pumpen kan man ju "bygga om" till en massa olika pumpar. Sen hur e det med ljudnivån på pumpen o skummaren??

Skoj att du fått i lite fisk, bara o köra på, den där skummaren + all sten borde göra att du kan ha rätt hög biologisk belastning (många fiskar)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Streamern och skummaren är köpt på kirurgfisken.

Ljudnivån på streamern är mycket bra, hörs endast litegrann om det är knäpptyst i rummet.

Trots att skummaren har ljuddämpare på luftintaget så är det där den hörs mest.

Men sätter man en slangbit och en syresten som jag har gjort eller bara en slangbit på nippeln som finns på ljuddämparen blir den betydligt tystare. Har aldrig hört nån annan venturiskummare, så jag vet inte hur den står sig gentemot andra ? Men med tanke på priset så är den nog värd varenda krona.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

instämmer med Tony! jag har en likadan skummare, väldigt nöjd. Har ingen större erfarenhet av skummare egentligen, bara lite av Tunzes äldre modeller. Jag har satt en 1m lång slang från skummarens ljudämpare och nu låter den inte så fasligt mycket. klockren skummare till 100-200l burkar, men upp till 400l som tillverkaren säger tror jag inte på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte dessa mjukkoraller av en som skulle lägga ner sitt kar. Alla tre är samma korall och satt på samma sten, så jag tog loss dom två mindre och placerade dom på andra ställen. Nån som vet vad det är för korall ?

Den runda saken på botten satt på undersidan av den stenen, ser ju inte direkt levande ut vad det nu är men den kan ju få ligga kvar om den inte gör nån skada.

Köpte även en sten med skivanemoner.

Bild_1627.jpg

Bild_1628.jpg

Bild_1629.jpg

Bild_1630.jpg

Bild_1631.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fungian är saken på botten va ?

Är det nån fara med att ha den kvar trots att den är död, tänkte så den inte ruttnar och förpestar karet ? Satt nån liten rörmask i den så jag tänkte att den kunde få ligga kvar om det inte gör nått.

Nån som vet mjukisarna är för nån sort ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...