Gå till innehåll

Problem wifi Aqua Medic Smart Drift.


Svemar

Rekommenderade inlägg

Någon som har erfarenhet av Aqua Medic Smart Drift cirk.pumpar?
Jag har redan en 3.1, men har köpt en till nu. Den första gick att ansluta till wifi efter en del problem, men den nya är helt.j**la.omöjlig att koppla till wifi!
Hållit på i över två timmar nu men jag får "Wi-fi configuration failed" (eller "No devices", och ibland vill den att jag ska koppla in mig på pumpens egna nätverk, men det vill den ha lösen för, och jag har inte ställt in nåt sånt) som meddelande varenda gång.
Plats är tillåtet i appen. Ansluten till routern på 2.4ghz (dubbelkollat hur många gånger som helst!). Routerlösen är rätt (copy/paste direkt från routerns inställningar, och trippelkollat att det är korrekt). Inget funkar!
Provat de kombinationer som finns med smart-/AP-network, men inget funkar, och manualen ( https://aquamedicdirect.co.uk/wp-content/uploads/2021/01/App-EcoDrift-SmartDrift.pdf ) hjälper inte.
Sitter fem meter från routern med helt fritt (ser den genom dörren) mellan telefon/controller och router.
Har startat om app och controller flera gånger utan att det gör nån skillnad.
Jag har slut på idéer nu, så har någon nåt råd?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt att köra mina som master/slave och till det behövs wifi, men som det ser ut nu så är det bara att kasta iväg den tanken och köra manuellt...

Jag gillar faktiskt själva pumparna, men att skriva att de kan styras via app är nästan förolämpande av Aqua Medic att ha i sin marknadsföring!

  • Haha 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har ff inte lyckats koppla pumpen till appen.

En gång dök faktiskt pumpen upp då jag sökte efter dem, men direkt då jag bockade i den och tryckte på 'ok', så la routern av! 🤷🏼‍♂️ Startade om routern och sen var allt som vanligt igen (dvs kan inte hitta pumpen).

Men vad som vad än konstigare var att då jag gick in i routern och satte 5GHz-bandet till "av", då tappade appen kontakt med den pumpen som jag redan lyckats koppla ihop med! Det står ju uttryckligen i appen att man ut ska använda 2.4GHz, så hur pumpen kunde tappa kontakten då 5GHz kopplades ifrån övergår mina nätverkskunskaper...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 min efter sista i lägget beslutade jag att koppla bort den pumpen som redan var tillagt, och köra båda manuellt utan appen. Den redan hittade punpem ville inte släppa från appen, så jag raderade den och *poooff* så helt plötsligt så dök båda pumparna upp i appen, och nu kan jag styra bägge från telefonen.

Vit mans magi hela jä*la dagen!!

 

Jag vet inte vad som hänt, så jag kan tyvärr inte skriva nåt som är till hjälp för någon annan stackare som råkar ut för det här... 

  • Förvirrad 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...