GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat
NÄgon som har erfarenhet av Aqua Medic Smart Drift cirk.pumpar?
Jag har redan en 3.1, men har köpt en till nu. Den första gick att ansluta till wifi efter en del problem, men den nya Àr helt.j**la.omöjlig att koppla till wifi!
HÄllit pÄ i över tvÄ timmar nu men jag fÄr "Wi-fi configuration failed" (eller "No devices", och ibland vill den att jag ska koppla in mig pÄ pumpens egna nÀtverk, men det vill den ha lösen för, och jag har inte stÀllt in nÄt sÄnt) som meddelande varenda gÄng.
Plats Àr tillÄtet i appen. Ansluten till routern pÄ 2.4ghz (dubbelkollat hur mÄnga gÄnger som helst!). Routerlösen Àr rÀtt (copy/paste direkt frÄn routerns instÀllningar, och trippelkollat att det Àr korrekt). Inget funkar!
Provat de kombinationer som finns med smart-/AP-network, men inget funkar, och manualen ( https://aquamedicdirect.co.uk/wp-content/uploads/2021/01/App-EcoDrift-SmartDrift.pdf ) hjÀlper inte.
Sitter fem meter frÄn routern med helt fritt (ser den genom dörren) mellan telefon/controller och router.
Har startat om app och controller flera gÄnger utan att det gör nÄn skillnad.
Jag har slut pÄ idéer nu, sÄ har nÄgon nÄt rÄd?
Postat

Jag har en som returpump i min AIO test tank. Jag gav sjÀlv upp med att ansluta min till wifi och styr min genom knappsatsen. 

Postat

Jag hade tÀnkt att köra mina som master/slave och till det behövs wifi, men som det ser ut nu sÄ Àr det bara att kasta ivÀg den tanken och köra manuellt...

Jag gillar faktiskt sjÀlva pumparna, men att skriva att de kan styras via app Àr nÀstan förolÀmpande av Aqua Medic att ha i sin marknadsföring!

• Haha 1
  • 2 veckor senare...
Postat

Har ff inte lyckats koppla pumpen till appen.

En gĂ„ng dök faktiskt pumpen upp dĂ„ jag sökte efter dem, men direkt dĂ„ jag bockade i den och tryckte pĂ„ 'ok', sĂ„ la routern av! đŸ€·đŸŒâ€â™‚ïž Startade om routern och sen var allt som vanligt igen (dvs kan inte hitta pumpen).

Men vad som vad Àn konstigare var att dÄ jag gick in i routern och satte 5GHz-bandet till "av", dÄ tappade appen kontakt med den pumpen som jag redan lyckats koppla ihop med! Det stÄr ju uttryckligen i appen att man ut ska anvÀnda 2.4GHz, sÄ hur pumpen kunde tappa kontakten dÄ 5GHz kopplades ifrÄn övergÄr mina nÀtverkskunskaper...

Postat

10 min efter sista i lÀgget beslutade jag att koppla bort den pumpen som redan var tillagt, och köra bÄda manuellt utan appen. Den redan hittade punpem ville inte slÀppa frÄn appen, sÄ jag raderade den och *poooff* sÄ helt plötsligt sÄ dök bÄda pumparna upp i appen, och nu kan jag styra bÀgge frÄn telefonen.

Vit mans magi hela jÀ*la dagen!!

Jag vet inte vad som hÀnt, sÄ jag kan tyvÀrr inte skriva nÄt som Àr till hjÀlp för nÄgon annan stackare som rÄkar ut för det hÀr... 

• Förvirrad 1
  • 1 Ă„r senare...

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...