Löta Postat 7 april 2023 Postat 7 april 2023 Har haft dem i alla tider och inte brytt mig men nu är de borta. Min puffer har varit alldeles fyrkantig om magen en längre tid Citera
Oscarhaglund Postat igår vid 09:13 Postat igår vid 09:13 Intressant, jag har typ en miljon men jag tror inte jag kan ha en puffer. Hörde dock något intressant på Reefbums sista livesändning. Chris från ACI har matat sitt system med en liten mängd krossade flucanazol medicinerade flakes. Efter några månader så kunde han se att alla vermitider var döda men utan mycket andra förluster. Jag är lite sugen på att prova, men är orolig för mina mjukisar Citera
OR20 Postat 17 timmar sedan Postat 17 timmar sedan Ett alternativt sätt om man inte vill köra kemisk krigsföring med karet så kan man tillsätta CaCO3 (115gr i250ml vatten). De små partiklarna sätter igen vermited nät och man svälter ut dem. Det har även fördelen att det gör vattnet visuellt klarare. Detta sker då caCO3 drar till sig smuts och att skummaren kan dra ut dem åt dig bättre. Jag tillsätter 10ml åt gången 1-2ggr per dag när jag hade problem med vermited. Det är samma sak som KZ Coral snow om man ska lita på internet. CaCO3 går att köpa via amazon.de bl.a. se bara till att skaka upp det rejält då det inte är en lösning, partiklarna är bara friflytande. Citera
Oscarhaglund Postat 11 timmar sedan Postat 11 timmar sedan 6 timmar sedan, OR20 skrev: Ett alternativt sätt om man inte vill köra kemisk krigsföring med karet så kan man tillsätta CaCO3 (115gr i250ml vatten). De små partiklarna sätter igen vermited nät och man svälter ut dem. Det har även fördelen att det gör vattnet visuellt klarare. Detta sker då caCO3 drar till sig smuts och att skummaren kan dra ut dem åt dig bättre. Jag tillsätter 10ml åt gången 1-2ggr per dag när jag hade problem med vermited. Det är samma sak som KZ Coral snow om man ska lita på internet. CaCO3 går att köpa via amazon.de bl.a. se bara till att skaka upp det rejält då det inte är en lösning, partiklarna är bara friflytande. 115g? Jag har provat förut men i mycket lägre dos och inte lika ofta. Var köper man sådana mängder? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.