Krezz Postat 3 maj 2023 Dela Postat 3 maj 2023 Hallå! Nån som har ett tips på hur man få´ngar en Salarias som hoppat upp och ner i returboxen som tyvärr, i detta ärende, är monterad centralt i karet? Har försökt med håv och att "skrämma" den för att hoppa tillbaka i karet som den hoppat från trots att jag har ett jumpnet. Han har ju första tjing på alla alger i boxen men jag tror att det är en klen tröst för honom. Hade boxen i ena hörnet på mitt förra kar så där var det lite lättare att fånga rymlingarna! Alla tips mottages tacksamt. MVH Sören Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimelix Postat 4 maj 2023 Dela Postat 4 maj 2023 Liten pet flaska med mysis och en tråd att dra upp den med? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 5 maj 2023 Dela Postat 5 maj 2023 de gånger jag har haft fiskar i överrinningsbox så har jag fått upp dem genom att jaga med något och en hov. pannlampa hjälper dig att se. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 5 maj 2023 Dela Postat 5 maj 2023 Du kan ju om du når ner hela vägen ner tömma boxen på vatten om det går så är det bara att plocka upp fisken sen. Tror det blir mindre stressmoment för den 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Krezz Postat 8 maj 2023 Författare Dela Postat 8 maj 2023 Tyvärr så löste sig detta på ett tragiskt sätt, den försvann spårlöst men tack för alla tips som jag tar med mig ifall detta upprepas vilket jag skall minimera chanserna för! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.