Gå till innehåll

planerar stort


norsken

Rekommenderade inlägg

Hej

vi ska bygga större tank vill ha hjälp me uträkning av storlek. det blir 2,8m långt 70cm brett 90cm högt hur många liter blir detta och hur stor sump behöver vi. Sumpen kommer att stå i kjellaren akvariet blir som en vägg mellan vardagsrum och badrum. På badrumet ska det vara en sirkel som ett fönster på vardagsrummet blir hela storleken. Det kommer att vara LS som delar av så att man innte ser rakt inn i badrumet. Men som sagt är det bara på ritbordet enn så länge. Jag kommer att lägga opp bilder när vi börjar bygga tills färdigt resultat.

mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir badrum me bubbelkar inget dass det har jag redan 2stk. i kåken. Ska börja me själva badet nässta vecka senn kommer det gå slag i slag. Jag och frugan är jette laddade på detta, det värsta är det var frugans ide från början, det ska bli jette kul att bygga bilder kommer.

mvh Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har innte bestämt om det ska bli glas eller acryl tror på tjockt glas. Den bollen ligger hoss Korallfisken dom ska leverera akvariet.Jo vars frugan räknar som f***n på detta, det är klart att detta kommer att ta tid. Då spelar det innte så stor roll om det kosstar lite, å andra sidan har jag lagt ner min anndra hobby som var enda dyrare enn detta. Körde street racing förut+ lite annan motorsport, och det kosstar kan jag låva. Men jag sålde bilarna och köpte fisk istellet, ångrar innte en minut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Korallfisken ja då blir de nog ingen acrylkompis men du satsar ju på runt fast på ett annat sätt HEHEEE Bilsport e inte billigt men i denna hobbyn kan "de bli åka av" för plånkan med de kan jag lova dej. Korallfisken säljer ju Sfiligoi blir de ACLS å hela rubbet eller ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ACLS används för att styra belysningen så att du kan simulera skymning och gryning molniga dagar men också färgen på ljuset. För du kan dimma både MH och T5 med den. kolla sfiligois hemsida tror den finns under länkar tillverkare. Får jag gissa så tror jag att du kommer få ett aqua care dominerat kar med sfiligoi belysning. Det har jag med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...