Gå till innehåll

Bluetooth problem med alkatronic


Oscarhaglund

Rekommenderade inlägg

Jag postade det här på facebooksidan också men eftersom vi har @jonasroman här omkring så tänkte jag att jag kan posta här också. 
 

jag skaffade en second hand alktatronic från guiden för att användas tillsammans med essentialen när den nu släpps.

 

Problemet jag har är att det inte verkar gå att ansluta med bluetooth. Detta är första steget i konfigurationen när jag precis har lagt till serienumret i alkatronic appen och trycker connect. Jag har provat kanske 10 gånger med två olika ios devices, en med en modern ios version och en med en supergammal. Har även provat att starta om telefonen.

 

tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 hours ago, MattiasN said:

Det är inte den förre ägaren som måste plocka bort den? Kontakta och stäm av  med honom så det är gjort!

Nä det här är innan man ens har kopplat upp den mot internet. Det är först i det steget som kopplingen sker (dessutom såg jag till att få video på hur den bortkopplades från kontot)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kampen fortsätter…

Efter att fått hjälp med att byta minneskort (crazy att man ska behöva göra detta) så kunde jag ansluta till alkatronicen. Under tiden jag gjorde färdigt installationen (blanda reagens mm) så fick den för sig att göra ett test vilket inte gick så bra eftersom det inte fanns någon reagens.

Resultatet var en code 03 på maskinen samt att den inte gick att varken prima pumparna eller kalibrera dem.

 

Verkar som att inga saker jag gör slår igenom. Försöker jag göra en ändring i general settings och klickar save så påstår den att det har sparats fast det inte har gjort det

 

So far, not so good. Men vi får hoppas på att allt löser sig.

Ändrat av Oscarhaglund
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:

Kampen fortsätter…

Efter att fått hjälp med att byta minneskort (crazy att man ska behöva göra detta) så kunde jag ansluta till alkatronicen. Under tiden jag gjorde färdigt installationen (blanda reagens mm) så fick den för sig att göra ett test vilket inte gick så bra eftersom det inte fanns någon reagens.

Resultatet var en code 03 på maskinen samt att den inte gick att varken prima pumparna eller kalibrera dem.

 

Verkar som att inga saker jag gör slår igenom. Försöker jag göra en ändring i general settings och klickar save så påstår den att det har sparats fast det inte har gjort det

 

So far, not so good. Men vi får hoppas på att allt löser sig.

 

 

jag har fått detta en gång, och då gick det bra att formatera om kortet, men jag bytte ut det till ett annat ändå. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:

Omg… den här alkatronicen alltså… försöker kalibrera pumpen och halvvägs in i pumpkalibreringen så startar den ett test… liksom wtf?

 

 

maximal otur skulle jag säga! aldrig varit med om detta under mina 3 år med min AT. 

 

ett tips är att kalibrera en pump, och sedan dubbelkolla så den ger korrekt mängd vätska med "prime" direkt. minsta avvikelse kommer få stor påverka på mätningen. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 hour ago, nike83 said:

 

 

maximal otur skulle jag säga! aldrig varit med om detta under mina 3 år med min AT. 

 

ett tips är att kalibrera en pump, och sedan dubbelkolla så den ger korrekt mängd vätska med "prime" direkt. minsta avvikelse kommer få stor påverka på mätningen. 

Ja det är lite galet. Nu verkar den i varje fall lugnat ner sig och gör under dagen de test den borde, dvs det som är max (var 12e timme). Jag ska se till att tima min kalibrering med att den inte ska vara schemalagd att göra något test.

 

Tack för tipset med att verifiera med en priming, det ska jag göra.

 

Verkar inte som att det går att schemalägga testerna mer än var X timme. Med tanke på hur mycket den låter så hade det varit praktiskt att kunna göra så med tanke på husefriden. Jag försöker ju komma i god dager där hemma så att jag inte blir mördad när jag presenterar planerna på en 1000l peninsula någon gång i framtiden 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...