Gå till innehåll

Akvaristerstenskar VS Utställningskar


Sillen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag sätter mig här nu då jag har en reflektion på hur vakra kar det finns här på siten. Både de jag har sett i verkligheten och de jag sett på kort. Jag var på Aquarium på Kolmården med familjen i går. Vi var ju inte precis ensamma då det var kass väder vilket gjorde att fler gick dit än till vanliga djurparken. Jag är nöjd med familjens utflykt dit så det är ingen kritik till dem. Dock måste jag säga att det finns mycket vackra kar här och de är enligt min sidavakrare än de som används still att locka turister. Skriver detta för att ge er en uppfattning om att många av er håller en mycket hög klass!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är benägen att hålla med dej så länge man besöker offentliga förättningar i sverige. Men åker man däremot utomlands så finns många ställen som får en att tappa andan. Jag har själv besökt några som jag kan rekommendera Chicago aquarium (JÖSSES) Eilat aquarium(önskar man kunde fått köpa nåt iallafall) Berlin aquarium (man måste se det helt enkelt).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skriver tidigare så gillar jag de publika akvarierna också men det är olika saker. Jag menar att det är få privatpersoner som har så stora kar som det i Kolmården vilket ger en häftig känsla när hajarana glider fram.

Ted!

Tyvärr har inte jag varit på de akvarium du talar om men jag tycker det finns mycket sevärda i Sverige också. Ingen nämn ingen glö´md då det inte var trådens syfte att rangordna akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tedb, Berlin Aquarium. Kan du specifisera specificera dig lite mer vart detta akvarium finns? Jag ska nämligen till Berlin inom en snar framtid!

Då får du inte missa det akvarium man byggt i ett köpcentrum i gamla ÖstBerlin. Jag har inte sett det färdigt, har bara varit utanför när det byggdes. Jag har en känsla av att det får Ted:s runda att likna mitt nano:ler:

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...