Gå till innehåll

300 -500 l akvarium


Xenia83

Rekommenderade inlägg

Hej är de någon i sthlm som har ett akvarium att sälja lite omgående mitt sprack ikväll. jag letar efter något mellan 300 -500 l.

drömmen är ett hörnakvarium. jag vill bara ha akvariumet & eventuell möbel har pumpar och allt annat redan. billigt ska de naturligtvis vara med.

Det fins kanske någon som kan passa mina invånare i närheten av södertälje?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kunde det spricka ?

Vet inte om ja vill berätta ens, ja skulle flytta eländet så tömde jag det och hadde väl en 10l vatten kvar i det som ja var för lat för att tömma så jag å sara tog tag i var sin kant av karet å flyttade det, då släppte silikonfogen å de började läcka.

Iomed det flyttade jag allt till mitt tomma 54l kar som jag fick av cosmo, var en liten spricka i kanten som jag lagt silikon om inte så snyggt men de var ju kanon till de tänkte jag, så jag flyttade över allt till det när jag är klar å sätter mig ned säger det pang å de över hela rutan. så nu bor fiskarna i en 50 l plasttunna med 2 pumpar å ingen belysning.

Har nog regan ett begagnat möbelakvarium på gång från en akvarieuthyrningsfirma, ska kolla vidare på de där i morgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hittade ett bra 500 l kar =) ska hämta i morgon.

Ingen dålig uppgradering... från 50 till 500l. Det finns väl ingen olycka som inte har något gott med sig kanske? Lovar att läckan var med flit för att få tillåtelse av chefen där hemma. Ha ha! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen dålig uppgradering... från 50 till 500l. Det finns väl ingen olycka som inte har något gott med sig kanske? Lovar att läckan var med flit för att få tillåtelse av chefen där hemma. Ha ha! ;)

Haha njae den var ju inte med flit, de var min tilltänkta sump som gick åt helvete.

Men på ett sätt är det ju bra statistiskt sett är ju risken gannska liten att ja får fler kar som läcker nu.

Är väl egentligen mitt 54 som var en nedgradering jag har aldrig ägt ett så litet kar innan mitt minsta sötvattenskar var på 150l å mitt största var på 475, så de är skönt att va tillbaka på rätt väg igen.

kommer inte borra 500l akvariet till en börja med fick tag på en flowbox inte så snyggt men enkelt, jag lägger upp bilder sen när jag fått det.

Sara väntar så ja får önska er godnatt nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen dålig uppgradering... från 50 till 500l. Det finns väl ingen olycka som inte har något gott med sig kanske? Lovar att läckan var med flit för att få tillåtelse av chefen där hemma. Ha ha! ;)

chefen?

Jag tyckte det var väldigt synd att det sprack eftersom de små stackarna får bo i en tunna nu, men ändå rätt bra. Vi hade ju inte fått tag på ett så billigt 500l annars tror jag inte. (eller vi och vi, jag tittar ju mest på)

Och det är säkert skönt med lite mer plats för de små liven. Är bara lite orolig för hur själva akvariet ska få plats, "vi får sova på golvet" lät ju inte så skoj precis. Jag svarade med "DU får sova på golvet" ha ha.

För lite rädd blir man ju, även om man förstår att det var ett skämt. Jag har ju fått höra av folk här inne att när ni väl börjat är det svårt att försöka få er att tänka logiskt. (Iih, bli inte sura på mig nu)

Nejdå, det ska nog funka och bli superbra tror jag minsann.

Jag hade akvarium som stått på samma plats i 10 år (3000l) och plötsligt en kväll så sprack framrutan...... inbyggda spänningar i glaset!

oj, jobbigt, hur gör man för att rädda allt då? Gick det??

Jag som fick panik när det sprack hos oss. "Hämta hinken" och jag hämtade tiolitershinken. "Nej den stora!!" Ja just det det finns ju en tunna på 50 liter en meter ifrån den på 10. Till mitt försvar kan jag säga att den kommer från mitt jobb och där heter den tunna, så det så...

Men det var i alla fall jag som såg att det sprack, sprang fram och försökte hålla rutan så att det inte skulle läcka så mycket. Dumma dumma dumma, varför inte tunnan direkt??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så här var det:

Det händer något med personer från det manliga könet när de blir akvarister. Inga normala biologiska regler gäller. Galenskapen är total. Det går heller aldrig ur. Bara så du vet:ler:

MVH Lasse

Och jag måste säga att jag nog håller med.

Men jag hoppas ändå att han i Trosa har kvar sitt akvarium och att det är snyggt och i bra skick. Det skulle nog kunna bli riktigt bra det som Zippert berättade i går att han kanske ska göra. Men just vad det är ska jag kanske inte berätta, det får han göra själv i så fall, nån måtta får det ändå vara på mitt skrivande :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel på folk?

Jag åkte å kollade på karet i trosa idag, det skille som anonsen sa vara 500l

jag frågade för säkerhets skull efter måtten på karet på grund av att de blev så fel förra gången måtten skulle va 200 x 50 x 50, toppen tänkte jag då stämmer det ju..

Kom dit idag å visst såg de stort ut, hadde mätt innan de skulle precis gå in i arbetskompisens volvo. så vi lastar å konstaterar att de är en halvmeter över.. Så vi började mäta 150 x 47 x47 inte var där några 500 liter inte orkade inte bråka de är ju ändå billigt fick ett fluval ytterfilter, benställning och en dålig ljusramp till. Men vad är de för fel på folk hur svårt är de att ta reda på volymen?

Men det blev riktigt bra när de väl kom på platts en 32 kvadrats etta förstorar ett akvarium gannska mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade akvarium som stått på samma plats i 10 år (3000l) och plötsligt en kväll så sprack framrutan...... inbyggda spänningar i glaset!

Herregud! Jag blir ju livrädd när jag får höra sådana hör historier!! Vågar knappt start mitt 1300 l, om det nu någonsin blir klart. Har ju det i mitt nybyggda hus mitt i vardagsrummet.....

/Nervös Skåning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud! Jag blir ju livrädd när jag får höra sådana hör historier!! Vågar knappt start mitt 1300 l, om det nu någonsin blir klart. Har ju det i mitt nybyggda hus mitt i vardagsrummet.....

/Nervös Skåning

Eller hur, jag skulle vara nervös varje gång jag skulle låsa upp dörren hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte att vara rädda för alla vattenledningar som går i väggarna och att TV'n kan börja brinna också. ;)

Oj, just det, och att hissen kan fastna eller kanske till och med släppa och rasa ned när man åker i den, att bromsarna på bilen helt plötsligt ska sluta fungera, särskilt i en brant backe...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett 375liters akvarium med de måtten 150 x 47 x47

Alternativt 330 liter (avrundat) :smiley17:

Jag köpte ett 230x60x60 i söndags, men när jag mätte det var det 210x61x62... Hur jä*la ansträngande är det att mäta tre sidor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...