Gå till innehåll

Omvänd osmos


Kalle

Rekommenderade inlägg

Den enda jag provat är Aqua Medic Easy Line Professional. Fördelen med den modellen är att den inte behöver hängas på en vägg utan kan ställas på t ex en bänk. Nackdelen är att jag måste beställa nya patroner från Tyskland, har inte sett dem i svenska butiker (visserligen behöver man bara byta en gång per år).

 

Det kan även vara bekvämt att välja en lite större modell, så behöver det inte ta så lång tid att få vatten till t ex ATO-behållaren.

 

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Christian J skrev:

Den enda jag provat är Aqua Medic Easy Line Professional. Fördelen med den modellen är att den inte behöver hängas på en vägg utan kan ställas på t ex en bänk. Nackdelen är att jag måste beställa nya patroner från Tyskland, har inte sett dem i svenska butiker (visserligen behöver man bara byta en gång per år).

 

Det kan även vara bekvämt att välja en lite större modell, så behöver det inte ta så lång tid att få vatten till t ex ATO-behållaren.

 

 

 

 

Ok, tack för svar. Vad är priset på patronerna när det är dax att byta?

Tittade på 300an

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 hours ago, Kalle said:

Ok, tack för svar. Vad är priset på patronerna när det är dax att byta?

Kol och sedimentpatronerna verkar kosta ca 10 Euro per styck, så 20 Euro per år. Membranen är dyrare men behöver inte bytas lika ofta.

 

Quote

Tittade på 300an

Obs att modellbeteckningarna är lite förvirrande, både easy line PROFESSIONAL 100 GPD (med tryckmätare) och Easy Line 300 (väggmonterad) sägs klara 300 liter per dag.

 

Men det är nog värt att skaffa PROFESSIONAL 150 GPD eller 200 GPD istället, de kostar bara ett par hundra kronor mer men har mer än dubbelt så hög kapacitet.

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...