Gå till innehåll

Hjäp med Bubble king ozon


Rekommenderade inlägg

Hej, jag har försökt läsa instruktionerna i manualen om hur man sätter dit ozon på min bubble king supermarin men måste säga att jag inte riktigt fattar.

 

Det finns en ozonport, sätter man inte bara dit sladden där? Manualen pratar om kopplingar från 12 till 6mm samt att man ska ta loss saker från ljuddämparen.

 

jag försökte sätta på nått som verkar passa bra men jag känner inte att jag får något sug genom sladden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De har en dedikerat insug för ozon. Sitter på den vita plattan som omsluter vredet som styr vattennivån. Dra bort pluggen och koppla på slangen på den. Du kan se hur det ser ut på min video om ozon på min youtube kanal viking reefing. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2024-06-10 at 16:05, MichaelE skrev:

De har en dedikerat insug för ozon. Sitter på den vita plattan som omsluter vredet som styr vattennivån. Dra bort pluggen och koppla på slangen på den. Du kan se hur det ser ut på min video om ozon på min youtube kanal viking reefing. 

Så man ska strunta i vad det står i manualen? Det verar ju vara nått helt annat?

IMG_5205.thumb.jpeg.7dd50c721a77eae7d68ea342f6260e3f.jpeg

 

min ser lite annorlunda ut än din. Du verkar gå till nått på röret som kontrollerar vattennivån för att sedan gå till ozonporten. Jag verkar inte ha nått där utan jag kan bara koppla direkt till ozonporten. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan , MichaelE skrev:

Du har alltså bara ett intag på själva pumpen? Då är det bara att sätta dit en slang där från ozonen.

Ja precis. IMG_5204.jpeg.7cb361c2a2ab14d3f69c50e16ef6220f.jpegIMG_5203.jpeg.979a8f8fa3b9b5c613fae7f7d289e81e.jpeg

 

det känndes ju som det naturliga att bara koppla in den där men det var absolut inget sug alls från pumpen i den slangen vilket jag tycker är konstigt 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 hours ago, Oscarhaglund said:

Ja precis. IMG_5204.jpeg.7cb361c2a2ab14d3f69c50e16ef6220f.jpegIMG_5203.jpeg.979a8f8fa3b9b5c613fae7f7d289e81e.jpeg

 

det känndes ju som det naturliga att bara koppla in den där men det var absolut inget sug alls från pumpen i den slangen vilket jag tycker är konstigt 


Det kan mycket väl vara att det sitter skit ivägen. Prova att rensa röret. Sug ska det vara eftersom det funkar med samma princip som den andra luften dras in i pumpen.

I värsta fall får du väl pumpa in ozonet med en luftpump.

Ändrat av MichaelE
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...