Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
18 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:

Behövs det ens bafflar i en så liten sump?

blir svårt att ställa in skummaren på en bra höjd utan bafflar. 

problemet med liten sump är att man behöver en bra volym för returpumpen för att klara av avdunstningen av vatten, då det är där vattnet kommer försvinna/märkas när vattnet dunstar.

Postat
49 minuter sedan, nike83 skrev:

blir svårt att ställa in skummaren på en bra höjd utan bafflar. 

problemet med liten sump är att man behöver en bra volym för returpumpen för att klara av avdunstningen av vatten, då det är där vattnet kommer försvinna/märkas när vattnet dunstar.

Varför inte bara sätta ato nivån på skummarens operationsdjup? Har man väl limmat en baffel går det ju inte att göra något åt medans man faktiskt kan flytta ato höjden och därför ställa in skummaren med den.

Den viktigaste anledningen till att ha baffel är väl kanske att man inte vill riskera att pumpa upp hela sumpen i akvariet om det blir stopp någonstans 

Postat

Jag kommer eller antagligen Göra sista facket eller chambern stor pågrund av sumpen. 
Men skummaren kommer vara liten men fungerande. Jag tror nog detta kommer fungera ;) 

Postat

Ser väldigt likt ut ungefärlig storlek som sumparna i red sea 170, och de får in mycket på liten yta. Så om du kollar in dessa så kanske du får inspiration på hur man kan göra.

Postat

Äntligen har saltet kommit i och allt är nu i och igång förutom skummaren den säter jag igång senare. 

ska se om jag får till nån bild ni ser… 

sjmpen fungerar också 👌 

IMG_7426.jpeg

IMG_7425.jpeg

• Gilla 1

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...