Gå till innehåll

Gå över från ATI Essentials pro till plus


mr_alex

Rekommenderade inlägg

Hej,

Har fått rekommendationer att gå över till plus istället från flera när jag varit i butik, då jag kört pro versionen något år nu med blandat resultat.

Jag kör SPS, LPS, Maxima musslor och knappar. Eftersöker erfarenheter av er som bytt( och för den delen gått tillbaka av någon anledning).

 

Jag har Kh keeper plus som mäter kh samt doserpumpar som sköter doseringen. Som jag förstått det så slipper man fördröjningen av khökningen samt högre ph.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick över från PRO till Plus för ca 2 år sen då PRO inte fanns i lager under en tid och det snackades om att de skulle sluta med den. 

 

Tycker Plus är stabilare även om jag var nöjd med PRO också. Om jag minns rätt så fick jag justera ned doseringen 1/3 då Plus är lite mer koncentrerad. 

 

Har inte sett några anledningar av att byta sen dess. Och ja du kan se KH ökningen bara några minuter efter det har blandats ut i kolumnen. 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2024-08-06 at 10:14, mr_alex skrev:

Hej,

Har fått rekommendationer att gå över till plus istället från flera när jag varit i butik, då jag kört pro versionen något år nu med blandat resultat.

Jag kör SPS, LPS, Maxima musslor och knappar. Eftersöker erfarenheter av er som bytt( och för den delen gått tillbaka av någon anledning).

 

Jag har Kh keeper plus som mäter kh samt doserpumpar som sköter doseringen. Som jag förstått det så slipper man fördröjningen av khökningen samt högre ph.

baserat på mina kunskaper om doseringsrecept skall du alla dagar i veckan byta över till PLUS versionen. PLUS versionen är en korrekt klassisk Balling med styrkan 3.5 ggr mer (cirka), utan organiska ämnen utan uppbyggd så som en "Balling" skall va, med kalciumklorid och natriumkarbonat. 

 

Den gamla versionen dom hade (pro) misstänker jag innehåller organiskt kol, kanske calciumacetat, vilket man inte vill. organiskt kol vill man bestämma själv om och hur man skall dosera. 

 

Mitt nya recept som jag precis postat är ganska identiskt med ATI plus versionen, om du har lust o tjäna lite pengar o blanda själv. Men vid låg förbrukning är det kanske inga stora summor, då 'är det ju bekvämt att köpa helt färdigvägt. 

 

/Jonas

 

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...