Nocturnal Postat 14 augusti Postat 14 augusti Hej! måste fråga, nu när jag är på g in på macro alger och deras underbara värld, Ni vet sånna där Algsallad(torkade) som man kan köpa på tex ica eller coop, Tror ni att dem algerna skulle växa i ett akvarium? eller är dem döda? Tacksam för svar Citera
PerS Postat 14 augusti Postat 14 augusti Tänker du på nori? Isf är de nog helt döda: "INGREDIENSER: Rostat sjögräs" Citera
Nocturnal Postat 14 augusti Författare Postat 14 augusti 1 timme sedan , PerS skrev: Tänker du på nori? Isf är de nog helt döda: "INGREDIENSER: Rostat sjögräs" Tänker på denna: Citera
nike83 Postat 15 augusti Postat 15 augusti jag hade inte chansat. tänker att det finns risk att det innehåller någon form av oönskad förening, alternativt att det är mer "luft" än näring. om du köper större förpackningar från akvarie-butik, så blir det inte speciellt dyrt. Citera
Nocturnal Postat 15 augusti Författare Postat 15 augusti 1 timme sedan, nike83 skrev: jag hade inte chansat. tänker att det finns risk att det innehåller någon form av oönskad förening, alternativt att det är mer "luft" än näring. om du köper större förpackningar från akvarie-butik, så blir det inte speciellt dyrt. tänkte inte som mat, utan som macro alger, men det kanske inte går? men kanske bäst att hålla mig till dem man köper i zoobutikerna 1 Citera
OR20 Postat 14 september Postat 14 september Kolla på Mrutzek i Tyskland som säljer storpack av nori till ok pris. Det finns även andra företag som gör detta vilket skär ner priset per ark rejält. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.