robertmosen Postat 28 oktober Postat 28 oktober Hej, Finns det någon vettig butik online som säljer kamikalier till privatpersoner? mvh Robert Citera
MichaelE Postat 28 oktober Postat 28 oktober Vilken typ av kemikalier är det du vill ha tag på? Finns en uppsjö på Bauhaus tex men troligtvis inget du vill ha Citera
robertmosen Postat 29 oktober Författare Postat 29 oktober 21 timmar sedan, MichaelE skrev: Vilken typ av kemikalier är det du vill ha tag på? Finns en uppsjö på Bauhaus tex men troligtvis inget du vill ha Bl.a. kalciumhydroxid natriumsulfit ballingkemikalier Citera
Oscarhaglund Postat 29 oktober Postat 29 oktober 3 timmar sedan, robertmosen skrev: Bl.a. kalciumhydroxid natriumsulfit ballingkemikalier Jag har köpt bulk från https://aquafair.de/index.php/cPath/45?osCsid=cd959560291794227b5a8f94da57a5a9 Citronsyra (för rengöring) samt bikarbonat har jag köpt från amazon Citera
Lasse Postat 29 oktober Postat 29 oktober En varning bara för olika typer av magnesiumsulfat. Det har visat sig att det förkommit magnesiumsulfat på marknaden som innehållit upp till 1 % ammonium. Det är enkelt att testa med en enkel ammoniumtest. Det jag vet om var av teknisk kvalité MVH Lasse 1 Citera
OR20 Postat 3 november Postat 3 november Själv har jag köpt kemikalier från Mrutzek nere i Tyskland (en saltvattensaffär). Snabb leverans och säljer i olika volymer. Tror de största förpackningarna de har är på 25kg. När det häller alkalinitetsdelen har jag på senaste tiden köpt via fraktfritt.se eller något i den stilen. Funkat bra tycker jag. Började köpa av dem när jag behövde citronsyra i bulk. Lycka till! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.