Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat (ändrat)

Hej, 

Någon klok som kan gissa om detta är Marin HLLE som min palettkirurg fått? 

Vill minnas att hon alltid haft dessa märken vid ögonen sedan jag fick henne. 

Matar med pellets och sjögräs. Tyvärr de bästa bilderna jag lyckades få till...

Messenger_creation_03AA9380-5C30-48D8-BEE8-5B070C09E284.jpeg

Messenger_creation_7D12A431-14A2-4B18-A318-EE91C51A8858.jpeg

Ändrat av Fredrik V
Postat

Det kan vara, min har lite mer fast bara på ena sidan, det mesta kom i början när jag köpte den då den hade mycket "prick" kliade sig mot stenar Min har sätt ut så i minst 5 år, tycker att det blå börjar komma tillbaka. Äter och plaskar med god aptit, så det är ju svårt att säga om den är sjuk, inga av mina andra fiskar + gul kirurg har fått samma fläckar.

doris.jpg

Postat

Jag har svårt att se det på bilderna men kan tycka när du säger det att det ser liknande ut hlle. Det kan vara värt att testa att minska mängden och/eller använda högre kvalitet av aktivt kol samt testa så att du inte har el i karet. Min erfarenhet har dock varit att om akvariet har en bra bakterieflora och man börjat mata lite mer varierat så läker detta ut. Jag har haft bra resultat genom att mata kirurger och kejsare med hlle med en blandning av nori, instant ocean angel formula frys foder, vitalis, new life spectrum algae max, dr bassler, panta rhei polyp och sponge pellets samt att jag tillsatt red sea reef energy ab+ samt aqua forest fish v i koppen där jag haft fodret så det fått suga upp det.  Nori i klämma, fryst med lite pellets i en mugg med ab+ ocg fish V en gång om dagen samt små mängder pellets via auto feeder 4-8ggr per dag. Låter mycket men om man matar mindre mängder per gång funkar det. Håll koll på filtreringen så ska det nog gå vägen. Lycka till!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...