norsken Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 Nu har jag ingen bild för tillfellet men den är grön rund och har några tentacklar. Ser jette vacker ut har börjat komma ur en av stenarna. Citera
jimmy Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 en majano är ganska likvärdig med en glasros i sättet den bränner å växer snabbt så den är inte bra Citera
greger Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 Det finns något som kallas bartholomeo anemon också, som är släkt med förutnämnda två - men inte klassas som "ogräs"Men då ser tentaklerna ut mer som uppånervända bowlingkäglor i formen. Citera
Lasse Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 Nu har jag ingen bild för tillfellet men den är grön rund och har några tentacklar. Ser jette vacker ut har börjat komma ur en av stenarna.Titta på bild 3 i inlägg #124 i tråden https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11020&page=9Är det en sådan?MVH Lasse Citera
norsken Postat 5 juni 2006 Författare Postat 5 juni 2006 Det liknar rett mycket men den är grön, fasst jag börjar tro att det är någon sorts glasros jag har oppteckt en till som jag är seker på att är en glasros, fasst dom ser innte likadana ut den andra är brun. Citera
Draedon Postat 5 juni 2006 Postat 5 juni 2006 jag har några glasrosor.. några bruna, andra helt genomskinliga. försök få bort skiten så fort som möjligt, drom sprider sig fort. jag hittade först en enda liten glasros och tänkte "äh.. den där tar jag bort sen.." och nu har jag säkert 5-6 stycken om inte fler. Citera
stigigemla Postat 5 juni 2006 Postat 5 juni 2006 Den gröna kan vara en skivanemon t.ex Rhodactis eller Ricordea. När de är riktigt små kan de börja med 8 tentakler men kan bli mellan 5 och 15 cm med kanske flera hundra tentakler. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.