wisam husam Postat torsdag vid 20:52 Postat torsdag vid 20:52 (ändrat) Hej. jag har lite problem den står fisken Paracanthurus hepatus och bråka med en clownfisk och döda några. jag ligger fisken i sump två veckor när jag tillbaka till akvarium det brukar igen jag behöver hjälp. vad ska göra Ändrat torsdag vid 20:53 av wisam husam Citera
Lasse Postat torsdag vid 23:23 Postat torsdag vid 23:23 Hur stort är akvariet. Det är en aggressiv fisk som kräver en hel del utrymme. Du kan testa med att sätta en spegel på utsidan av kortsidan. Det hjälper ibland för att avleda aggressiviteten - den slår sig trött på sin egen spegelbild MVH Lasse Citera
wisam husam Postat fredag vid 09:40 Författare Postat fredag vid 09:40 Min akvarium 400L (120x55x55) Men det är bara med nästa clownfisk Citera
kaptenen Postat fredag vid 13:45 Postat fredag vid 13:45 Vissa fiskar kan få för sig att gå på andra. Ibland är det på grund av brist på mat, ont om utrymme men också ont om gömställen. Sjukdom kan även irritera. Hur ser scapen ut? Har varje fisk egna gömställen de tar sig till vid behov? Hur ser din matningsrutin ut? Citera
wisam husam Postat lördag vid 18:02 Författare Postat lördag vid 18:02 On 2025-03-28 at 14:45, kaptenen skrev: Vissa fiskar kan få för sig att gå på andra. Ibland är det på grund av brist på mat, ont om utrymme men också ont om gömställen. Sjukdom kan även irritera. Hur ser scapen ut? Har varje fisk egna gömställen de tar sig till vid behov? Hur ser din matningsrutin ut? jag har ett år akvarium och jag har ingen problem. Efter några dagar fisk började bråka några clownfisk . finns gömställen men clown fiske. Allt framme och lite lugn en gång eller två gånger eller tre gånger dag matning Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.