Postat 25 juni 2025Jun 25 Hej!  Efter att mitt RSR250 brakat ihop sĂ„ valde jag efter mĂ„nga om och men att sĂ€tta ett liknande kar pĂ„ samma stĂ€lle. Valet föll pĂ„ Nyos 300 slimline. Hade gĂ€rna haft proline bĂ€nken med karet nedsĂ€nkt i men det fick tyvĂ€rr inte plats.  Det levande fick gĂ„ i en regnvattentunna medan det gamla karet plockades ner och det nya sattes pĂ„ plats. Allt ser ut att ha klarat sig fint.  Uppskattar verkligen att slippa avrinningsbox i karet! I övrigt kĂ€nns Nyos vĂ€ldigt likt Red Sea i kvalitet. Förutom att jag har en förhoppning om att detta hĂ„ller tĂ€tt đ  Familjen Ă€r glada för att publikfavoriten valentini har fĂ„tt flytta upp frĂ„n kĂ€llarkaret till âfinkaretâ.  LĂ€nk till gamla karet  Â
Postat 25 juni 2025Jun 25 Snyggt!  Hur Ă€r karen i jĂ€mförelse i byggkvalitĂ©, rör med mera (bortsĂ€tt frĂ„n silikonen, som RSR verkar ha vĂ€ldiga problem med)?Â
Postat 25 juni 2025Jun 25 Författare 52 minuter sedan, nike83 skrev: Snyggt!  Hur Ă€r karen i jĂ€mförelse i byggkvalitĂ©, rör med mera (bortsĂ€tt frĂ„n silikonen, som RSR verkar ha vĂ€ldiga problem med)? BĂ€nkarna Ă€r identiska i konstruktionen. Rördragningen kĂ€nns lite rejĂ€lare pĂ„ Nyos men att finlira vattennivĂ„ med ventilen kĂ€nns lika pilligt som pĂ„ rsr. Bild pĂ„ sumpen. UrsĂ€kta stöket, inte hunnit med den Ă€nnu.   Byggsatsen, inte sĂ„ svĂ„rt men tog lĂ„ng tid att fĂ„ ihop. Â
Postat 9 juli 2025Jul 9 Författare Fraggat min torch och kompletterat med nĂ„gra andra sorter frĂ„n Salt Söder. Sebastian har nog det hĂ€ftigaste kar jag har sett IRL  De nya sorterna blev ganska bleka i mitt kar. Kör ganska vit belysning men har senaste dagarna labbat lite med min Kessil för att fĂ„ fĂ€rg Ă€ven pĂ„ nya torchar. GĂ„r sĂ„dĂ€r sĂ„ börjar tro att jag behöver komplettera med kanske en ledbar. (karet ser mycket blĂ„are ut pĂ„ bild Ă€n irl, lyckas inte bli vĂ€n med iphonekameran)  Â
Postat 5 september 2025Sep 5 Författare Testar nya forumet genom att skicka in en dagsfĂ€rsk bild đ
Postat 20 september 2025Sep 20 Författare För nĂ„gra veckor sedan hittade jag en glad överraskning i sumpen. Knappt tjugo miniturbos i lite olika storlekar. Flyttade upp till displayn men efter nĂ„gra dagar var de vĂ€ck. Puffern blev dock vĂ€ldigt glad đ Sett att de som Ă€r ca 1cm plus i diameter klarar sig sĂ„ framĂ„t vĂ€ntar jag med att flytta upp dem. Bild tagen precis innan snĂ€ckan knuffas ner och blir mat.
Postat 4 oktober 2025Okt 4 Författare Bild för eget kom-ihĂ„g, inte alls sĂ„ blĂ„tt irl. Jag köpte en Puellaris för nĂ„gon mĂ„nad sedan för att hĂ„lla sanden fin. Sedan började jag oroa mig för att den inte hittade tillrĂ€ckligt med mat. Började stödmata, fick upp fosfaten lite och vips blev sanden vit och fin av sig sjĂ€lv đ
Postat 4 oktober 2025Okt 4 snyggt! man hade velat se en filmsnutt, ser ju riktigt hÀrligt ut med "flowet"
Postat 4 oktober 2025Okt 4 Författare 1 minut sedan, izfisk skrev:snyggt! man hade velat se en filmsnutt, ser ju riktigt hĂ€rligt ut med "flowet"Tack!PĂ„ begĂ€ran đ
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.