Postat Igår vid 19:58 1 d Nu ser jag att du har ju en mätare av varje ( såklart ) Då kan du prova min teori 🤩@saltatrox
Postat Igår vid 21:02 1 d 3 timmar sedan, runstenen skrev:Fosfatmätaren mäter fosfor och räknar själv, sen visar fosfat. Har inte vågat testa men vart bra sugen när fosfor reagenserna varit slut och den andra funnits.Jag har använt dem utan inbördes ordning - jag har samma slutsats som du - samma mätare och reagens - olika displayer och programmeringMVH Lasse
Postat Igår vid 22:37 1 d Författare 2 timmar sedan, runstenen skrev:Nu ser jag att du har ju en mätare av varje ( såklart ) Då kan du prova min teori 🤩@saltatroxDu vet ju....Dubbelt av allt 🤘(minst)2 timmar sedan, runstenen skrev:Nu ser jag att du har ju en mätare av varje ( såklart ) Då kan du prova min teori 🤩@saltatrox2 timmar sedan, runstenen skrev:Nu ser jag att du har ju en mätare av varje ( såklart ) Då kan du prova min teori 🤩@saltatroxDu vet ju...Dubbelt av allt 🤘(minst)
Postat 1 timme sedan1 tim On 2026-02-06 at 23:32, runstenen skrev:Jag har en likadan Microbe flaska med lanta. Använde den för länge sen som snabblösning för att dra ur fosfat. Funkade bra men inte provat som långsiktig metod. Fiskarna flämtar lite när man doserar i huvudkaret vet jag. Sätter sig temporärt på gälarna på ngt sätt, men var aldrig ngn fara vad jag upplevde.Minns jag funderade på ngt liknande @Lasse s grej med dosering. Min idé då var att dosera i sockan där returröret går ner och fylla sockan med filtervadd.Precis bredvid i samma fack står skummaren så det kanske hade funkat bra @MichaelE Men du menade troligen direkt i skummaren ? Påverkar det ytspänningen så skummaren ballar ur el ? Lät som du hade provat.Min idé blev iaf aldrig av och körde igång reaktor ist.Ha en bra helg folket ! 🤩Precis. Jag provade det för många herrans år sedan och doserade rakt ner i skummaren. Inga problem med dimmigt vatten eller att fiskarna uppvisade några negativa reaktioner. Minns jag rätt så ballade skummaren inte ur utan resultatet var snarare att den skummade på lite bättre under dosens gång. Det ska ju doseras väldigt långsamt.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.