March 6Mar 6 1 hour ago, saltatrox said:Haha...Bra där Oskar, tack😎Uppskattar alltid en ordpolis🤣🤣🤣.Jag har inga studieskulder, så skolan vart kanske inte min bästa period I livet.Men en väldigt roligt tid😃.Har du också fiskat i BÅVEN !!!!😁Vi brukar ta med oss en liten båt och åka över till kohagen på andra sidan och sitta där.Bästa tiden för napp har varit mellan 23.00 - 01.00 för ossVi har ett landställe vid den östra sidan (längst in i viken öster om dagnäsön). Så jag har fiskat en hel del där när jag var barn, nu var det länge sedan.
March 6Mar 6 Author 30 minuter sedan, Oscarhaglund skrev:Vi har ett landställe vid den östra sidan (längst in i viken öster om dagnäsön). Så jag har fiskat en hel del där när jag var barn, nu var det länge sedan.Fick ni någon mal ?Storlek?
March 6Mar 6 3 hours ago, saltatrox said:Fick ni någon mal ?Storlek?Nä, inte mal. Mest gädda, kräftor och ibland någon gös.
March 6Mar 6 13 timmar sedan, saltatrox skrev:Nu börjar det faktiskt ta slut på information om saker som hänt i mitt akvarium. Har gjort minst ett inlägg om dagen i över 2 månaden😱.Härligt att ni stått ut med mig.Har fått kontakt med några fantastiska nya aqua nördar😃🤘🦀.Kommer såklart dela med om saker som händer framöver. Ska se om @MichaelE kan dela sina proffsiga reportage från mig, av Viking reefing här.Han är en fantastisk stöttepelare när man behöver diskutera problem eller utveckling i den här hobbyn. Måste bara dela med mig om det här också...En av mina barndom vänner har också en tendens att gå ALL IN...Här är jag hos han i Ebro och fiskar mal.Absolut det häftigaste fiske jag fått på kroken.Tog över 20 minuter att drilla den.Han sålde alla sina fastigheter och flytta tillsammans med hela familjen till Spanien och starta en fiske guide firma.Nu är han tillbaka i Sverige och ska gräva en sjukt jätte stor damm.Ska bli väldigt spännande att följa hans projekt 😃👍.Fy fasen vilken äcklig kille.Nä jag menar malen.Mal och karp fiske är inte min grej.Havsöring,Lax och Borre ska det varaPatrik
March 7Mar 7 Ja som sagt så har jag och Thomas en del gemensamt. Träffades för första gången när jag hade lite fraggar till salu. Det visade sig sen att vi båda är intresserade av skytte, träning, reptiler och båda är lite allmänt dumma i huvudet. En fin vänskap som utvecklades av en ren slump.Har fått möjligheten och nöjet att vara med och utveckla karet lite. När jag såg det för första gången så var det helt fantastiskt inuti men med min smått aspiga läggning så gav utsidan nästan mig ett sammanbrott haha.Jag lyckades övertala Thomas om att belysningen behövde bytas ut (var i ärlighetens namn inte överdrivet svårt) och eftersom jag har lite kontakter i branschen lyckades jag få till en bra deal från Giesemann:
March 7Mar 7 Author 11 timmar sedan, salar skrev:Havsöring,Lax och Borre ska det varaPatrikKul att du gillar "GAY" fiske.🏳️🌈"What ever makes you tick"😻🙈.Skämt å sido....Jag har gjort allt från isfiske till trolling. Alla sorter har sin charm. Men bottenmete tyckter jag är trevligast.Fiske är mer en social sysselsättning för mig.Vi har till och med jagat Ruda,Sarv och Sutare.
March 7Mar 7 Nästa steg i att se till så att utsidan av karet matchade insidan var att klä bänken. Jag har själv använt vit akryl runt mitt men det hade blivit svårt att få tag på och larvigt dyrt när vi skulle fixa Thomas kar. Valet föll på vita PVC skivor istället vilket gjorde sig förbannat väl!Nu var det ett tag sedan senaste videon spelades in. Kanske dags för en uppdatering?
March 7Mar 7 Author 9 minuter sedan, MichaelE skrev:Ja som sagt så har jag och Thomas en del gemensamt. Träffades för första gången när jag hade lite fraggar till salu. Det visade sig sen att vi båda är intresserade av skytte, träning, reptiler och båda är lite allmänt dumma i huvudet. En fin vänskap som utvecklades av en ren slump.Har fått möjligheten och nöjet att vara med och utveckla karet lite. När jag såg det för första gången så var det helt fantastiskt inuti men med min smått aspiga läggning så gav utsidan nästan mig ett sammanbrott haha.Jag lyckades övertala Thomas om att belysningen behövde bytas ut (var i ärlighetens namn inte överdrivet svårt) och eftersom jag har lite kontakter i branschen lyckades jag få till en bra deal från Giesemann:Tack för dem fina orden.Om ni vill få en bättre uppfattning om hur det ser ut hos mig, så tar er tid och titta på Mickes 2 st video:s 🐟👍 Edited March 7Mar 7 by saltatrox
March 10Mar 10 Author Har haft lite cyano sen i julas när mitt Po4 gick upp.Efter jag koppla på scrubber så har det ökat.Vet inte om det hör ihop eller är en tillfälligt påverkan.Men inte omöjligt om syrehalten minskat i burken.För 4 dagar sedan flytta scrubbern till den andra mindre skummaren där jag kör ozon och PH har bara minskat ca 0,10 i display. Så nu är det 8,17 på eftermiddagen. Fortfarande mycket nöjd med det värdet 👍.Har dok fått öka ozon från från 15 % till 75 %.Kanske har något med att jag tar hand om Mickes fiska i facket innan också. Eller att det är inkopplat i cloosd loop. Svårt att utvärdera när man ändrat på flera saker.
March 13Mar 13 Author Äntligen fredag!!!!Här hemma ska det festas till ordentligt under helgen 😎.Vet inte hur frugans äppelmos lyckades komma ner i MIN frys ?Hur blev det så här ?😳🤪 Edited March 13Mar 13 by saltatrox
April 3Apr 3 Author Glad påsk alla reefing människor. När jag hade fraggkar och limma mycket plugg så kom jag på det här.Vart så jäkla frustrerad när fraggar ramla omkull. Min vän @runstenen hade gjort en anordning med gummisnoddar som fungerade bra och jag tänkte att det måste finnas ett mer krångligare och komplicerat sett att göra det på ???Går ju att sätta en gummisnodd här också om man bygger/limmar något extremt konstig skapelse 😃
April 8Apr 8 Härligt. Ser smidigt ut. Tänk om du sätter en flexibel arm som kan stötta upp vid limning vid svårare tillfällen. Byt ut denna spegel mot tex en pinne. Ngt sånt här som man moddar :
April 8Apr 8 Author 17 timmar sedan, runstenen skrev:Härligt. Ser smidigt ut. Tänk om du sätter en flexibel arm som kan stötta upp vid limning vid svårare tillfällen. Byt ut denna spegel mot tex en pinne. Ngt sånt här som man moddar :Smart och smidigt ju.Limmar aldrig plugg längre men något här kanske snappar upp din fiffiga idé😃👍
April 29Apr 29 Author Tyvärr så kan jag meddela att Svempa har gått bort.Han kommer vara saknad.En riktig legend.Har varit en ära att känna han. Edited April 29Apr 29 by saltatrox
May 2May 2 On 2026-04-29 at 05:44, saltatrox skrev:Tyvärr så kan jag meddela att Svempa har gått bort.Han kommer vara saknad.En riktig legend.Har varit en ära att känna han.Tråkigt att höra 😥
May 23May 23 Author Kul dag här hemma. Hade hela favo gänget här och ägaren Jan från DELTEC. Eftersom Jan kommer från Tyskland och vi båda åker Mercedes så kom vi såklart bra överens 😃.Mäktigt att ha en av värdens bästa tillverkare av akvarie tillbehör här hemma 🐟👍 Edited May 23May 23 by saltatrox
May 24May 24 Han hade inte en pansarvagn att sälja?Tänkte på första försvarslinjen efter Nynäshamn Patrik
May 25May 25 Author On 2026-05-24 at 11:45, salar skrev:Han hade inte en pansarvagn att sälja?Tänkte på första försvarslinjen efter NynäshamnPatrikHan var väldigt nyfiken och intresserad av min samling på vägen. Tog många bilder på det och kommer antagligen visa för sina landsmän 😃😱
May 25May 25 On 2026-05-23 at 18:28, saltatrox skrev:Kul dag här hemma. Hade hela favo gänget här och ägaren Jan från DELTEC. Eftersom Jan kommer från Tyskland och vi båda åker Mercedes så kom vi såklart bra överens 😃.Mäktigt att ha en av värdens bästa tillverkare av akvarie tillbehör här hemma 🐟👍En väldigt kul dag och Jan uppskattade verkligen gästfriheten. Vi kan säkerligen styra upp ett besök hos Deltec i framtiden. Jag mer eller mindre lovade honom att iaf jag kommer haha. Edited May 25May 25 by MichaelE
May 26May 26 Author 16 timmar sedan, MichaelE skrev:En väldigt kul dag och Jan uppskattade verkligen gästfriheten. Vi kan säkerligen styra upp ett besök hos Deltec i framtiden. Jag mer eller mindre lovade honom att iaf jag kommer haha.Skulle var kul att åka till Jan och se DELTEC:s lokaler.Men då måste vi passa på att se lite krigshistoria också 💥💢
June 2Jun 2 Author 16 timmar sedan, runstenen skrev:Kul. Och du hade såklart en Smith & Wesson tröja bland Deltecs 🤣🥰Haha!Som min fru brukar säga,,,,Du kunde haft något värre på dig?🤔
Saturday at 02:21 PM2 days Author Ja, jäklar !!!!Årets bästa investering. Har kört den i tre timmar nu och luftfuktigheten har sänkts 10 % Var i grevens tid nu när sommaren är runt hörnet. Var perfekt tid att köpa ny motorcykel så jag tog tag i problemet med luftfuktigheten i garaget. Ska bli intressant att se om det räcker med att köra den i läget "DRY" på sommaren eller om jag måste köra AC funktionen.Jag som många andra har ju problem att håla rätt temperatur i akvariet under sommaren.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.