Postat 1 timme sedan1 tim Författare Okej här kommer en lista på de sista fiskar och djur jag har....DVÄRGKEJSARE...Två st Centropyge bispinosa (coral beauty).Den enda anledningen till att jag har dem är för att jag försökte rädda min förra Goldflake. Tillförde dem i panik när lineatus var elak mot den.Den planen gick åt helvete och nu är jag fast med dem i akvariet. Dem gör ingen skada men tillför inget speciellt heller. Helt omöjligt att få en bra bild på dem, super snabba och håller sig mellan alla stenar.WRASSE...Två stHalichoeres melanurusHalichoeres ??????Den här arten har jag endast för pest control.Tycker släktet är ganska tråkigt. Hade dok ett par bird wrasse förut som var nice.(lite mycket ADHD kanske)PUFF... 1st Canthigaster solandriMycket trevligt fisk med mycket härlig karaktär. Hade den tillsammans med Valentini förut. Men den Valentini hoppa ur akvariet 3 gånger för den blev jagad av Solandri och till slut så hitta jag den död på golvet. Idag kanske det skulle fungera när jag byggt en sarg.Men om inte arten trivs tillsammans så bör man nog avstå.DAMSEL...Chrysiptera sringeri.Tanken är att dem förhoppningsvis äter mindre pest djur?PINCETT...Valde en Forcipiger flavissimus den här gången. Den heter Pinochet 😱.Har haft Chelmon rostratus som alla andra och ville pröva något nytt.Vill alltid ha en pincett fiska, får för mig att det är bra mot pest och dylikt som andra djur inte kommer år.Det här är en riktig tuff firre, den är helt klart lägst i rang och typ alla jagar bort den.Men så fort den är bort jagad så är den framme direkt och simmar längst fram.Helt klart en av favoriterna i burken. SALARIAS ramosusHar alltid haft en sen första början.Charmig rackare.PUTTSARFISK...Labroides dimidiatusGör sitt jobb som alltid. PUTTSARRÄKOR...Har 5 st Lysmata amboinensis.Har flera av dem för att tycker dem är bra på att äta upp överbliven mat från fisk maten.BOXARRÄKOR...Stenhopus hispidus.Har tre st och tanken är om någon fisk skulle dö och man inte hittar dem, så är dem bra på att äta upp det.Eldräkor...Lysmata debelius.Äter överbliven mat.ARROWCRAB...Stenorhynchus seticornis.Helt enkelt en super cool krabba..
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.