Postat 2 timmar sedan2 tim Författare 7 timmar sedan, kaptenen skrev:CO2 scrubber blir nog bara mer meck än vad det ger tror jag sålänge man inte har en väldigt stor behållare och har svårt att få till pH till en OK nivå. Hade det själv och tröttnade efter ett par år då jag bara fick fragga oftare :DExakt, det är därför jag inte är så sugen på det.Finns ett bra sätt att återanvända luften igenom media, men blir väldigt krångligt. Fick upp PH:t i somras och såg ingen förbättring i färger på korallerna, som var målet.Bara att korallerna växer fortare.
Postat 2 timmar sedan2 tim Författare Var och fyllde mina Co2 "5kg" tuber ganska ofta förut. Och fick förfrågan.....Hur mycket öl brygger du egentligen???(Att döma i förväg 🤪)Jag svarar....Jag har ett akvarium hemma som jag använder det till.Dom svarar......"Jaja"!! ( med andra ord "eller hur" )Bara för att man är en biker med många tatueringar🤣🤣🤣Men, hade sån jäkla tur en dag när jag kliver in i butiken. Fanns en 20 kg tub som någon beställt och inte hämtat. Och den var tydligen svårt att sälja.("Va tråkigt") så fick köpa den för ett väldigt bra pris😀.Man ska ju ha lite tur ibland 😎.Är inte så ofta man behöver fylla den nu för tiden. Och är praktiskt att transportera den efter jag svetsa om den här pirran.Underlättar mycket med dem extra hjulen.Har kvar 5kg tuben.Då har man en extra, så man kan fylla den andra i lugn och ro när man har tid
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.