Postat 17 februariFeb 17 Jag har mina idéer men tänkte bara lägga upp en bild och se vad ni tror. Gulbrun med bubblor - droppar på vissa ställen. Haft låga näringsvärden till och från.
Postat Igår vid 16:18 1 d Smutsgul färg associerar jag med dino, likaså nollade näringsämnen. Fast på bilden ser det lite gulgrönt ut, eller är det kameran? Vad innebär "droppar"?
Postat 23 timmar sedan23 tim Författare 6 timmar sedan, Christian J skrev:Smutsgul färg associerar jag med dino, likaså nollade näringsämnen. Fast på bilden ser det lite gulgrönt ut, eller är det kameran? Vad innebär "droppar"?Det ser ut lite som att det rinner fast uppåt på några ställen. Svårt att förklara. Men det börjar avta nu verkar det som. Näringen var inte nollad men låg. Gulbrun skulle jag nog säga att den är till färgen. Jag tänkte som dig. Ska se vad det står på ICP och hur kisel och järn ligger. Chrysophytes / Guldalg läste jag om också. Har du hört talas om den ?Man lär sig ngt nytt varje dag 👍
Postat 9 timmar sedan9 tim 13 hours ago, runstenen said:Näringen var inte nollad men låg.Jag har bara fått dino med helt nollade värden (efter överdosering av kolkälla).13 hours ago, runstenen said:Gulbrun skulle jag nog säga att den är till färgen. Jag tänkte som dig. Ska se vad det står på ICP och hur kisel och järn ligger. Chrysophytes / Guldalg läste jag om också. Har du hört talas om den ?Inget jag känner igen. Läste lite om dem nu, de verkar mest förekomma i sötvatten men kan tydligen även existera i saltvatten i sällsynta fall. Några menade att de trivs med höga kiselvärden, eller i kar utan levande sten. Ändrat 9 timmar sedan9 tim av Christian J
Postat 1 timme sedan1 tim Jag har haft något likvärdigt i omgångar förut vid hög fosfat. Försvinner så fort jag går ner igen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.