Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kubtank optiwhite 700x700x700mm var köpa?

Featured Replies

Postat

Letat lite på nätet, men hittar inte och kanske söker fel.

Finns det färdiga akvarium optiwhite i storlek 700x700x700 mm att köpa någonstans?

Eller blir det att beställa någonstans och isf varifrån?

Postat
  • Författare

Problemet är att jag tänkt köra AIO för att stilla tanten som har hand om det när jag är iväg på jobb, hon tycker det är jobbigt med sump. Så just 700mm känns som ett bra alternativ för att inte gå ner för mycket i storlek.

Lutar åt att försöka hitta någon som bygger.

Postat
37 minutes ago, Tenkare said:

Problemet är att jag tänkt köra AIO för att stilla tanten som har hand om det när jag är iväg på jobb, hon tycker det är jobbigt med sump. Så just 700mm känns som ett bra alternativ för att inte gå ner för mycket i storlek.

Lutar åt att försöka hitta någon som bygger.

Det är ju väldigt mycket enklare att göra nått i en sump än i en aoi eftersom det är så begränsad plats i en aoi

Postat
46 minutes ago, Tenkare said:

Med 700mm höjd låter det lite svårt att komma åt botten (särskilt mot bakrutan), kanske det även kräver tjockare glas pga höjden.

Aquael Ultrascape finns annars i 900x600x450mm (LxBxH) och är inte alltför dyrt: https://www.aquael.com/products/aquaristics/aquarium-sets/ultrascape-set/

Ändrat av Christian J

Postat
13 minutes ago, Oscarhaglund said:

Det är ju väldigt mycket enklare att göra nått i en sump än i en aoi eftersom det är så begränsad plats i en aoi

Jag tolkade det som att @Tenkare tänkt ha tekniken direkt i visningsdelen (och då finns det ju gott om utrymme), inte ett kar med inbyggd sump på baksidan?

Själv fick jag nästan ryggskott igår när jag skulle lyfta ur skummaren ur sumpen. 😭

Postat
  • Författare
31 minuter sedan, Oscarhaglund skrev:

Ja. Jag har försökt förklara det därhemma. Men då jag är iväg 4 veckor och jobbar så får hon ta hand om det. Och hon tyckte det var lättare när jag hade ett där jag hade tunze 9004dc skummare,wavemakers och en ytavrinningspump. Till skillnad från nu då sumpen gav utrymme för mycket mer teknik.

Jag får fila lite på det. Inbyggd sump i karet hade varit smidigt. Lättare med påfyllning för avdunstat vatten då ju.

Har jag 600 bredd och höjd skulle det kunna funka med 800 längd att bygga sump i bakdel.

Kanske kan skära ner glasen från mitt gamla 625xxl på något sätt och bygga själv.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Account

Navigation

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.