Postat 40 minuter sedan40 min Författare 4 timmar sedan, Lasse skrev:Dr. Christoph Denk - Ägaren av OCEAMO - du når honom på office@oceamo.atibland tar det lite tid men han är ett utmärkt bollplank.En anna sak som är min egen uppfattning - du är för lågt i PO4 i förhållande till din nitrat. Ettdera måste ditt nitrat ner under 1 eller ditt fosfat upp runt 0,2 (få inte kaffet i vrångstrupen nu)Ser man på molar ratio så ligger du på ca 665:1. Oavsett om man tror på molar ratio eller inte så finns det artiklar som visar att det verkar finnas en brytpunkt kring 0,03-0,05 mg/L PO4 och nitrat över ca 0,7 mg/L vad gäller blekning av koraller.MVH Lassejag ska maila honom vid tillfälle.Gällande min nitrat så var den 0 väldigt länge, och jag har doserat Nitrat för att få upp den över 0. sedan sprang den iväg när den började öka.ska öka mitt ljus i refugiumet, så jag får ner nitratet till ca 1. dock dog korallerna på löpande band innan jag hade "hög" nitrat, så jag tror inte det är orsaken, men hjälper med stor sannolikhet inte till.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.