Gå till innehåll

X10 - Interface..


Saxmark

Rekommenderade inlägg

Har suttit och luskat lite om X10 interfacet för styrning av elprodukter.. Verkar smöget, är en standard och finns en uppsjö med olika programvaror för.. Men jag hittar inte schema på hur man bygger själva interfacet.. Om någon har lite info så skulle jag vara mer än tacksam.. Gärna slimmade fullösningar. :)..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Har suttit och luskat lite om X10 interfacet för styrning av elprodukter.. Verkar smöget, är en standard och finns en uppsjö med olika programvaror för.. Men jag hittar inte schema på hur man bygger själva interfacet.. Om någon har lite info så skulle jag vara mer än tacksam.. Gärna slimmade fullösningar. :)..

Du får ju förklara lite bättre vad du menar med interface.

Allså interface mot vad eller rättare sagt vad vill du uppnå med interfacet.

foppa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dock hittar jag inte mjukvaran på pic'en nånstans. men jag vet jag sätt nått annat interface med schemma och hex till pic/avr
We've developed a FREE Visual Basic interface program. Just download the two self-extracting executable Zipped files below. The installable disks are then used to load the program onto your own personal computer.

This program will allow you to setup ALL 16 CHANNELS and CONTROL ALL THE FUNCTIONS. You can even select as many channels as you like and perform ganged commands like On..Off...Brighten...Dim!

PC/X-10 Interface-Disk 1 of 2: http://home.att.net/~dennis.shepard/disk1.exe

PC/X-10 Interface-Disk 2 of 2: http://home.att.net/~dennis.shepard/disk2.exe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm... Pic:en är en smal sak.. Det finns färdiga rutiner i MeLabs picbasic för att hantera detta.. Så den biten kan jag lösa i sömnen men PL513 interfacet får jag rota lite efter.. Detta är helt i min stil xedar.. Fick meckat skummaren också.. Obalansen berodde på de slitna gummibussningarna.. :).. Gängtejp is the shit.. :)

Mmm.. Google e din vän.. ftp://ftp.x10.com/pub/manuals/technicalnote.pdf

Då gäller det bara att fråga nån kunnig om konvertering till 50hz och 240V.. :).. Men det löser sig väl i veckan.. Nån som vet en bra mjukvara för att rita scheman ?.. Som inte kostar skortan och inte behöver piratas..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...