Gå till innehåll

Addonic's Nya 600 Liters Reef.


Addonic

Rekommenderade inlägg

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

det var en smart lösning, själv får man stå ut med att ha transparentglas till ytavrinningsboxen. så dagens i-landsproblem är att jag inte kan dölja min durso.. poor me ;)

hur mång lager färg rollade du på akvariet? håller själv på att måla min burk nu, har lagt 4 lager men det verkar krävas många fler innan det blir bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är en bild på ytavrinnings glaset.

Det är 2 st optiwhite glas, varav det ena har jag målat med

samma blåa färg som på akvariet och sen sammanfogat dom

med transparent silicone i kanterna.

Kul att mina tips kommer till användning men optic whiteglas är inte det onödigt när man ändå målar glaset?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att mina tips kommer till användning men optic whiteglas är inte det onödigt när man ändå målar glaset?

Tjena Jörgen, man tackar för tipset. Optiwhite är lite overkill men när man jobbar på pilkington så får man hålla sig till det bästa "löneförmån". :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se där ja nu é du mer på gång :smiley20:

Var detta kar borrat i botten?

Var det optiwhite i hela karet eller bara på framsidan

Kan du ej sätta det på plats redan idag ;)

Tjena Christian. Jag har borrat det i botten, och det är bara framsidan som är optiwhite.

Känns skönt nu när det börjat röra på sig igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och här har du det på plats :)

Och imorgon skall dom sista listerna på sidorna på,

så man slipper se dom svarta kanterna på sidorna.

Har nu bara kvar att dra upp rör ifrån returen, och på lördag

är det dags att fylla upp det... Har förberett 400L nytt vatten

så det slipper man vänta på.

post-902-14468912966305_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer dom sista bilderna innan det är dags för att fylla upp karet imorgon,

så det kommer bli en intressant lördag. Enda som är kvar är att installera pumparna som just nu cirkulerar det nya vattnet "pummp till top-off & uvc/fosfat reaktorn" Och mina 6100 streamers med multicontrollern. Och sen när det är dags att stoppa i det levande så sätter jag i ett 80w t5 actinic som skall senare bytas till ett osram 67.

Kommer några fler bilder sen på tekniken i skåpet, men tyvärr tog batterierna slut i kameran.

post-902-14468912972817_thumb.jpg

post-902-1446891297321_thumb.jpg

post-902-14468912973347_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var det färdig plaskat för dagen. Blev 3 fulla 200L regntunnor, 2 med nytt och 1 med gammalt vatten. Något som jag kommer att byta är 32 kranen som jag har på röret ner till sumpen, och kommer istället sätta ditt den som jag hade på mitt förra kar. Anledningen är att den som sitter på nu går inte att ställa in lika bra som jag kunde med den andra.

Annars får jag säga att allt funkade klockrent direkt. Har nu stoppat ner 2/3 av min sten och kommer stoppa ner resterande imorgon. Och sen är det dags att börja aquascape:a.

Får köra iväg imorgon och skaffa ny rowaphos så man får igång fosfat reaktorn, sen är det bara att invänta fosfat & nitrat för att sen kunna stoppa ner korallerna och dom få fiskar som jag har sparat.

Kommer en liten bild på hur det ser ut med grumligt vatten.

post-902-14468912975197_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena christian och emil, det är försent på natten för att man skall upptäcka allt. Själv har jag mardrömsnatten framför mig. Finns inget värre än att satt upp ett nytt system och behöva gå och lägga sig. Det är först när det varit igång en vecka som man börjar sova normalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...