Gå till innehåll

Ny fiskart


morphriz

Rekommenderade inlägg

Så ni inte ska bli alldeles ledsna om inte ser nått så är det ett skämt.. men filmen finns, den är på mina barn som badar på balkongen i ett akvarium. När jag frågan min älsta vad hon gör säger hon "Vi är fiskar..."...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huga, sådant skulle jag inte rekommendera. Tänk om akvariet hade spruckigt och ungarna skurit sig på glaset... Dessutom tror jag inte det är tillåtet att lägga upp filmer på nakna barn hur som helst i Sverige. Bäst du tar bort filmen för säkerhets skull innan någon pedofil eller polis laddar ned den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Huga, sådant skulle jag inte rekommendera. Tänk om akvariet hade spruckigt och ungarna skurit sig på glaset... Dessutom tror jag inte det är tillåtet att lägga upp filmer på nakna barn hur som helst i Sverige. Bäst du tar bort filmen för säkerhets skull innan någon pedofil eller polis laddar ned den.

Tänkte det samma faktiskt Max

Hittade denna text på en webbtidning

Sol och sommar, nakna barn som badar – hur oskyldigt som helst. Undvik att lägga upp sådana bilder på nätet, de kan hamna på webbplatser där de absolut inte hör hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja..

Jag vill inte låta mitt liv styras av, eller jag och mina vänner förlora gläde och bra saker för, hur en försvinnande liten minoritet med allvarliga psykologiska problem kan tänkas tolka en film av nakna barn. Att tolka en film, eller att agera på ett viss sätt för att någon annan kan tänkas tolka en film, som sexuell är bidra till sexualiseringen av barnen.

Jag gläds istället åt två barn som gör och säger skojjiga saker i solvärmen.

Låter man rädslan för rand fenomen styr sitt vanliga liv och förstöra fina saker hamnar man till slut där att rädslan styr allt. Att media utnyttjar folks rädslor är inte obekant. Exemplet i väst är USA, där bla Michael Moore starkt kritiserar den "rädda" kulturen som växt fram. I Bowling for Columbine drar han bla slutsatsen att det enda som skiljer USA och Canada är att i USA finns den mediala rädslokulturen. Antalet vapen skiljer knappt, mängden dödligt våld är dock mycket större i USA. Så webbtidningens enkla kommentarer kan verka vettiga, enkla och logiska men jag tycker att välja rädslan på de sättet inte är bra.

Naturligtvis finns det gränser. Jag lägger inte upp en film där mina barns könsorgan syns mycket men det handlar i grund om deras intergritet och rättigheter. Känns det naturligt för mig är det ok.

mvh Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är omoraliskt att sprida filmer och bilder på nakna minderåriga personer. Du själv kanske inte bryr dig om att pedofiler kan ladda ned filmen, men det finns en risk att dina barn inte håller med dig när de blivit gamla nog att själva kunna bedömma det du har gjort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr har vi nått den punkten då något oskyldigt kan bli väldigt farligt.

Jag rekomenderar dig starkt att plocka bort länken till dina barn som badar.

Jag jobbar som säkerhetsansvarig på IT sidan. Min fru är Psykolog och jobbad dagligen med just pedofiler.

Håller med dig att det är tråkigt att man kan tolka en trevlig filmsnutt olika. Men så länge det finns en chans så undvik den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...