jorgas Postat 18 juni 2006 Dela Postat 18 juni 2006 Jag lyckades tappa ner skummarkoppen i sumpen så hela innehållet åkte ut i akvariet. Vad bör jag vidta för åtgärder? Hur farligt är det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 juni 2006 Dela Postat 18 juni 2006 Förutsatt att det inte varit i skummarkoppen så att för mycket nedbrytning skett så tycker inte jag att faran är så stor. Det har ju kommit från ditt akvarium eller hur? Du får dock en ordentlig punktbelastning vilket gör att du bör ha skummningen på max och mata inte de följande dagarna. Bra är nog också att förbereda ett större vattenbyte men jag tror inte det behövs. Men framförallt - ta det lugnt.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 18 juni 2006 Dela Postat 18 juni 2006 Byt vatten ett par dagar i rad och kör skummaren på fullt blås och öka ev cirkulation...Mät vatten innan du tillsätter något nytt levande. Nitrat & amoniak... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 18 juni 2006 Dela Postat 18 juni 2006 jag håller på lasses linje - no cause for alarm! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgas Postat 18 juni 2006 Författare Dela Postat 18 juni 2006 Tack för de snabba svaren. Jag satte igång osmosen så får vi se vad mätvärdena i akvariet säger framöver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 18 juni 2006 Dela Postat 18 juni 2006 Jag har tappat min skummarburk två gånger i sumpen, jag gjörde ingen ting och ingenting hende med karet heller så ta det lugnt. Jag bytte innte enns vatten utan fortsatte som inget hadde hent Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 18 juni 2006 Dela Postat 18 juni 2006 Tjenare!Vilken tur ni har.Jag råkade tömma min skummar kopp bakom sumpen mot vägen.Fick riva ut allt ur möbel och städa, det var skoj. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgas Postat 18 juni 2006 Författare Dela Postat 18 juni 2006 Tjenare!Vilken tur ni har.Jag råkade tömma min skummar kopp bakom sumpen mot vägen.Fick riva ut allt ur möbel och städa, det var skoj.Haha, ja det har jag inte provat än...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 19 juni 2006 Dela Postat 19 juni 2006 Tjenare!Vilken tur ni har.Jag råkade tömma min skummar kopp bakom sumpen mot vägen.Fick riva ut allt ur möbel och städa, det var skoj.Du kandiderar till denna tråd:smiley20: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=8243 :skrattar: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.