hedstrom Postat 18 juni 2006 Postat 18 juni 2006 Funderar lite på ett 50cm kub-format bräckvattenkar. Finns det nått växtliknande som funkar?Nån som har haft bräckvatten? Vad bör man tänka på? Citera
Connaissancen Postat 18 juni 2006 Postat 18 juni 2006 Vissa "sötvattenväxter" klarar sig bra i lätt bräckt vatten. Andra klarar sig bara ett tag. Kolla med handlaren. Citera
Laggeman Postat 18 juni 2006 Postat 18 juni 2006 Jag har haft ett 720 liters bräckvattenkar innan jag startade salt, och det var från början sötvatten, men då jag köpte en muräna konverterade jag det till bräckt vatten istället. Sen införskaffades det en puffer och jag fick även en liten rocka jag fick i present. Jag hade inte speciellt hög salthalt, men det var bräckt. Hade samma växter och andra fiskar kvar sedan innan, silverhajar, neontetror och guramisar. Alla dessa klagade inte utan levde gott tills jag sålde karet. Citera
hedstrom Postat 18 juni 2006 Författare Postat 18 juni 2006 Ok, då har jag lite mer koll på läget. Ang. att prata med handlaren.. - kan inte fråga flickvännen hela tiden.. känner mig så korkad. Citera
hedstrom Postat 18 juni 2006 Författare Postat 18 juni 2006 Ge dig!! Låt mig få klura ut saker själv! Citera
Lasse Postat 18 juni 2006 Postat 18 juni 2006 RobbinOm du har tillgång till facit direkt - varför frågar du oss dåMVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.