samsung12 Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Fick tillslut ordning på överskåpet. Höjden valdes för att jag ville ha in kompetterande 120 cm T5 fästa i skåpet och 4 st 120 mm fläktar på varje sidan. Ser ut som nedan.Vi är inte nöjda med det rent estetiskt när vi fick se det i verkligheten. Vi har en katt som redan hoppat upp och plurrat i halvt en gång så vi måste ha något skydd. Skulle man kunna ha det som på giesemanns hemsida och täcka med ett nät? Blir det saltvandring på nätet? Är det någon som har provat? Vad skall man ha för nät? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Nått galvat nät som man använder i trädgården funkar, har du testat katten med full vattencirkulation? min går inte ens nära när det strömmar på...Kanske lite feg katt jag har!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samsung12 Postat 19 juli 2006 Författare Dela Postat 19 juli 2006 Katten är en sphynx som är lite speciell. Ingen vidare vattenrädsla (tyvärr). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 du får se till att den associerar karet med något obehagligt:skrattar: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Den sarjen är grymt snygg. Att använda ett nät borde funka jätte bra. Nät kanske ej ändå riktigt funkar så ett stabilare galler skulle funka. Ett nät kanske ger vika ändå för katten men ett galler är kanske så stabilt att den lägger sig på gallret och har det som en bra viloplats. Skulle detta inträffa så får la man plocka fram en liten vattenspruta och spruta på den. de brukar ju ha en benägenhet att lära sig att vatten är ej kul å undviker det om man nu blir sprutad och fattar att här får man nog ej vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 galvade nät är väl inget att rekommendera ovan på ett saltkar, då tror jag man snabbt ordnar en förgiftning.men det finns nät i plast (lysrörsraster kanske). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samsung12 Postat 20 juli 2006 Författare Dela Postat 20 juli 2006 greger, lysrörsraster = eggcrate? Det kanske inte är en dumm idé!(spruta vatten har vi förskökt, han kommer tillbaka ändå, har en dvärgkirurg under cyklingen som nu är det absolut intressantaste i lägenheten) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
john.w Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Kan du inte lägga en kant med färgad macrolon det använder jag. Går att köpa hos plastskyltar i partille Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samsung12 Postat 20 juli 2006 Författare Dela Postat 20 juli 2006 Tack för tipset, jag får googla lite för jag vet inte riktigt vad macrolon är. Det var inte helt lätt att hitta plastlysrörsraster. Jag hittade zobra http://www.zobra.se/ (Gullringen) och ev. skulle det finnas hos göteborgsplast ab fast de hade sommarstängt och jag vet inte om de säljer till privatpersoner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
john.w Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Ta det hos plastskyltar i partille jättebra aat ha å göra med Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 annars så finns plastnät i olika dimensioner för trädgårdsbruk hos vanliga byggmarknader, jag köpte hos Bauhaus för något år sedan när jag skulle ha nät över mitt kar. Billigt och enkelt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.