Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Fick tillslut ordning på överskåpet. Höjden valdes för att jag ville ha in kompetterande 120 cm T5 fästa i skåpet och 4 st 120 mm fläktar på varje sidan. Ser ut som nedan.

overboxsmwt1.jpg

Vi är inte nöjda med det rent estetiskt när vi fick se det i verkligheten. Vi har en katt som redan hoppat upp och plurrat i halvt en gång så vi måste ha något skydd. Skulle man kunna ha det som på giesemanns hemsida och täcka med ett nät?

gieskt9.jpg

Blir det saltvandring på nätet? Är det någon som har provat? Vad skall man ha för nät?

Postat

Nått galvat nät som man använder i trädgården funkar, har du testat katten med full vattencirkulation? min går inte ens nära när det strömmar på...Kanske lite feg katt jag har!!!

Postat

Den sarjen är grymt snygg. Att använda ett nät borde funka jätte bra. Nät kanske ej ändå riktigt funkar så ett stabilare galler skulle funka. Ett nät kanske ger vika ändå för katten men ett galler är kanske så stabilt att den lägger sig på gallret och har det som en bra viloplats. Skulle detta inträffa så får la man plocka fram en liten vattenspruta och spruta på den. de brukar ju ha en benägenhet att lära sig att vatten är ej kul å undviker det om man nu blir sprutad och fattar att här får man nog ej vara.

Postat

galvade nät är väl inget att rekommendera ovan på ett saltkar, då tror jag man snabbt ordnar en förgiftning.

men det finns nät i plast (lysrörsraster kanske).

Postat
  • Författare

greger, lysrörsraster = eggcrate? Det kanske inte är en dumm idé!

(spruta vatten har vi förskökt, han kommer tillbaka ändå, har en dvärgkirurg under cyklingen som nu är det absolut intressantaste i lägenheten)

Postat

Kan du inte lägga en kant med färgad macrolon det använder jag. Går att köpa hos plastskyltar i partille

Postat
  • Författare

Tack för tipset, jag får googla lite för jag vet inte riktigt vad macrolon är. Det var inte helt lätt att hitta plastlysrörsraster. Jag hittade zobra http://www.zobra.se/ (Gullringen) och ev. skulle det finnas hos göteborgsplast ab fast de hade sommarstängt och jag vet inte om de säljer till privatpersoner.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.