Gå till innehåll

Testa T5-reaktor?


ramq

Rekommenderade inlägg

Har kommit över 12st T5-reaktorer "modell gratis", men ingen möjlighet att testa dom, har inte ens ett rör. Kan man mäta utgångarna med multimeter på något sätt för att avgöra funktion?

Om det är till någon hjälp så är det Osram Quicktronic QT-FQ 1x54/230-240.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förstog nästan det. *suck*

Jag får väl lov att hitta mig någon sån anordning och testa i så fall.

Visst kan jag avvara 2st, men det känns ju lite taskigt ifall allihop skulle vara väck och att jag skickar dig två trasiga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du fått tag på detta gratis så grattis

Blir det nu då 12x54 över ditt hemma kar ;) om alla är hela

Bara att beställa lite socklar (G5) och ett t5 rör. Har tyvärr inga 54watts kvar hemma annars så hadde jag skickat upp detta

Jag har en T5-armatur 1x54W jag skulle kunna låna för att testa ut dom här reaktorerna. Fungerar en större mängd av dom så kommer jag bums skicka efter fuktskyddade socklar och se vad som blir över.

Det lite tråkiga i kråksången är väl att mitt kar är 151cm och dom här är 54W, alltså för 115cm rör, så man får i så fall sätta dom lite zick-zack för att undvika skuggpartier. Nåja, får hoppas dom är hela i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nog är det förb...

T5-röret/armaturen jag lånade hem var 28W 115cm, vilket innebär att det här 54W drivdonet inte kommer kunna tända röret.

Dessutom trodde jag lysrörshållarna var någorlunda avmonterbara, eller åtminstonde att man kom åt några kablar, men icke. Det är en sån där slimline-armatur i plast som knappt är större än själva röret. Spejsad armatur, men fullständigt värdelöst för mina behov.

Jakten får lov att gå vidare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

synd har inte akvarielagunen några T5 rör du kan köpa

Jo, visst har dom det.

Däremot får jag väl ta mig en funderare på om hur jag ska göra det här, ifall det nu är så att samtliga 12 drosslar är väck. Måste få tag på en billig källa av drosslar, annars får man väl beställa en riktig armatur istället, typ ATI.

Såg att Elfa har, men dom var rätt dyra.

Ska försöka se vad jag kan hitta hos min bekant på Ahlsell och en annan på Elektroskandia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...