pwin Postat 12 juni 2004 Dela Postat 12 juni 2004 Tommy, Imperatorn kräver inte några mycket speciella förhållanden, men den är som alla andra kejsare ingen nybörjarfisk. När en affär tar livet av en Imperator på två veckor så var dettroligen något fel på den från början eller så kan det vara en så enkel orsak som att dom behandlat den med koppar och dettål många kejsare mycket dåligt. /Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 juni 2004 Dela Postat 12 juni 2004 Ja nu lägger vi av med detta om påhopp hur man skall vara och inte vara.Visst Imperator är en jätte fin fisk och bör kanske hållas i ett special akvarium stort eller mindre!?Upp till personen ifråga om den vill lägga ut dessa pengar på en fisk som trivs eller inte, 8år eller 2veckor....Frågan var ju ifall man lyckats med denna fisk och många svar kom upp och hur andra haft erfarenheter utav fisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 12 juni 2004 Dela Postat 12 juni 2004 ja, jag är ju rekommenderad att lägga av med saltvattensakvaristik så, och nu dessutom att vara avloggad!! Vad är ni för personer som har rätt att trycka ner mig på detta sätt? Ni vet tydligen bäst och jag ingenting!!Ni har gjort mig besviken och ledsen ska ni veta! Jag är skeptisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
repti.net Postat 8 juli 2004 Dela Postat 8 juli 2004 Hej!Får jag fråga hur man får tag i dessa svampar som imperatorn äter? Är det något man kan beställa till endast mat, det blir ju lite dyrt om man skulle behöva köpa svampar som säljs i korallavdelningen på många zoohandlare.Mvh Richard Arthursson Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 8 juli 2004 Dela Postat 8 juli 2004 Läste något på Reef central om att det skulle finnas foder just för kejsare som innehöll svamp men jag har inte lyckats lokalisera något sådant här i Europa ännu,hoppas någon annan har något tips där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
masterofpuppets Postat 13 augusti 2004 Dela Postat 13 augusti 2004 jag har en ung imperator å den äter inte av koraller däremot rörmaskar... lite irriterande... men annars trivs den å äter räkblandningar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
malm Postat 3 september 2008 Dela Postat 3 september 2008 min imperator käkar artemia som bara den. pickar såklart liten på alla öjliga koraller å så, men iten så det tar skada än så länge... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per.w Postat 3 september 2008 Dela Postat 3 september 2008 Jag har flera kejsare i min burk. Fullt med koraller och matar med spirulina, artemia, pellets och de tar allt. De gillar baby spinach som man fixa i istort sett alla matvarubutiker. Ibland blir tar de en och annan mumsbit av en eller annan korall, men det kan man leva med!!!!!!!! Men sen har jag ju en 720L burk.... Men om man inte har mycket fisk eller levande sten, kan man klara sig med en 150-300L burk! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.