Gå till innehåll

Pomacanthus imperator, Äkta Kejsarfisk


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Tommy, Imperatorn kräver inte några mycket speciella förhållanden, men den är som alla andra kejsare ingen nybörjarfisk. När en affär tar livet av en Imperator på två veckor så var dettroligen något fel på den från början eller så kan det vara en så enkel orsak som att dom behandlat den med koppar och dettål många kejsare mycket dåligt. /Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu lägger vi av med detta om påhopp hur man skall vara och inte vara.

Visst Imperator är en jätte fin fisk och bör kanske hållas i ett special akvarium stort eller mindre!?

Upp till personen ifråga om den vill lägga ut dessa pengar på en fisk som trivs eller inte, 8år eller 2veckor....

Frågan var ju ifall man lyckats med denna fisk och många svar kom upp och hur andra haft erfarenheter utav fisken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja, jag är ju rekommenderad att lägga av med saltvattensakvaristik så, och nu dessutom att vara avloggad!! Vad är ni för personer som har rätt att trycka ner mig på detta sätt? Ni vet tydligen bäst och jag ingenting!!

Ni har gjort mig besviken och ledsen ska ni veta!

Jag är skeptisk smiley23.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hej!

Får jag fråga hur man får tag i dessa svampar som imperatorn äter? Är det något man kan beställa till endast mat, det blir ju lite dyrt om man skulle behöva köpa svampar som säljs i korallavdelningen på många zoohandlare.

Mvh Richard Arthursson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste något på Reef central om att det skulle finnas foder just för kejsare som innehöll svamp men jag har inte lyckats lokalisera något sådant här i Europa ännu,hoppas någon annan har något tips där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 år senare...

Jag har flera kejsare i min burk. Fullt med koraller och matar med spirulina, artemia, pellets och de tar allt. De gillar baby spinach som man fixa i istort sett alla matvarubutiker. Ibland blir tar de en och annan mumsbit av en eller annan korall, men det kan man leva med!!!!!!!! Men sen har jag ju en 720L burk.... Men om man inte har mycket fisk eller levande sten, kan man klara sig med en 150-300L burk!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...