Jonne Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Halloj på er!! Ny här..och nybörjare med salt..men Mitt problem med min a gula kiriurger (5 st), clowner (4st) , algätare jag inte kan namnet på nu...DOM åker o kliar sig på LV o 2 st mjukkoraller jag har hela tiden..Började i går...Clownerna tycker jag har lite ihopsatta stjärtfenor..ser lite grumliga ut!!Sjukdom???Har haft i gång mitt kar 6 veckor nu..350 L. 90 kg LV.Uv 25w, skummare..Temp 26,3.. sänk med en fläkt..legat på 27,5-29 grader innan...samt...Rejält med grönalger på glaset..tar bara 12 timmar så är dom gröna..vad göra???blir tokig fönsterputsare...Salt 1021Nitrit 0Nitrat 25Ph 8,5Kh 9,6P04 0,03Ammonium 0,25Tacksam för svar eller synpunkter på mina värden...Jo glömde..Fick vita prick för 1 vecka sedan..men gick bort efter 2 -3 dagar då jag köpte 25W UV!!
stigigemla Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Algerna föredrar ammonium före nitrit före nitrat. Jag skulle vänta med att skrapa alger och att mata fiskarna till dess ammoniak och nitrittoppen är över.
Draedon Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 hm? vad har hänt med den här tråden? var ju mycket längre förut? eller?
Hultis Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 hm? vad har hänt med den här tråden? var ju mycket längre förut? eller? undrar jag oxå?? har för mig att jag skrev 2 st inlägg här i natt?
Draedon Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 undrar jag oxå?? har för mig att jag skrev 2 st inlägg här i natt?mm samma här! då är det inte jag som blivit galen, utan det har verkligen hänt något med tråden.var rädd att jag hade drömt om saltguiden, då hade det f*n i mig varit dags för ett break
Hultis Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 hehe skulle kunna ha varit jag igår när jag greja med sumpen... massa aceton och lösningsmedel men var visst ingen illusion då.
Manks Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Inte första gången det försvunnit inlägg. Ibland tror jag att jag blivit dement.
Jurgonh Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 detta verkar vara en ny tråd av samma person med samma innehåll.. den tråd som ni skrivit i finnes här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12724&highlight=fiskarna+kliarTill trådskaparen, förstår inte vitsen med att skapa en ny tråd med samma fråga?
Hultis Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 detta verkar vara en ny tråd av samma person med samma innehåll.. den tråd som ni skrivit i finnes här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12724&highlight=fiskarna+kliarTill trådskaparen, förstår inte vitsen med att skapa en ny tråd med samma fråga?Aha!...tack för det jörgen! nu slipper man gnugga håret mer =)
Draedon Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 haha, vad bra att du kom med ett svar Jörgen.. så slipper jag och Hultis klia oss i skallen mer över det här
Jurgonh Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 haha, vad bra att du kom med ett svar Jörgen.. så slipper jag och Hultis klia oss i skallen mer över det här Hehe np.. ibland kan man faktiskt börja tro att man blivit cenildement..
JMAONE Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Låser denna "dublett tråd" och hänvisar till den ursprungliga tråden.https://www.saltvattensguiden.se/foru...ad.php?t=12724
Rekommenderade inlägg