Jonne Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Halloj igen...Tack för era tidigare svar..kanon sida detta för en Nybörjare som mig...MEN!! Fick som sagt vita prick på alla fiskar för ca 10 dagar sedan....men Köpte UV 25 W för 7- dagar sedan...allt försvann på 2 dagar på fiskarna...Men nu Har Vit bröstade Girurgen fått mängder...Säkert 50 st per sida på fisken...Vad göra??? Tips... Varför återkommer detta o så starkt..?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Han har sovit där en parasit gått i vilstadium och sedan skickat ut 300 nya där 100 hittat "rätt". Försök att få mer cirkulation där fiskarna sover. Parasiterna är dåliga på att simma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Det är vanligen två huvudanledningar till angreppen, stress och för dålig vattenkvalitet.vitbröstade är ett kapitel för sig eftersom dom och några andra kirurger är extremt känsligadet kan ta ett tag att få bort parasiterna eftersom dom angriper i cycler, ramlar av,förökar sig och angriper igen.jag tycker ett Uv är det överlägset bästa sättet att bli av med problemet, men Uvet kan bara döda parasiterna i det frisimmande stadiet,dvs mellan angreppen på fisken.Men som sagt, det måste till optimal vattenkvalite och lugn miljö för för fisken - annars fäktas du du nog mot väderkvarnar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 10 september 2006 Dela Postat 10 september 2006 Jag skulle badat firren i söt vatten ca. 1minut det gjorde susen här, vi upprepade behandlingen 3 gånger på två dygn senn har vi innte haft vita prick i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saltis Postat 11 september 2006 Dela Postat 11 september 2006 hej jag har också en vitbröstad kirurg som fick prick i början och som försvann och sedan kom det till baks så jag gjorde så att jag la insuget till uvn där fisken brukar vara på natten och jag fick aldrig mera prick. kolla också att vattnet inte går igenom uvn för snabbt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 11 september 2006 Dela Postat 11 september 2006 Hur går det? Rädd för att det kan vara värre om den var så täckt med prick...Har du doppat eller medicinerat ännu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.